Nurya, Silsilya Wahyu and Peptia Asrining Tyas, S.Pd., M.Pd. (2022) EFL Students Responses’ to Online Corrective Feedback in the Teaching of Academic Writing during the Covid-19. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Di masa pandemi covid-19, pembelajaran daring merupakan salah satu alternatif yang dapat digunakan dosen dalam melaksanakan pembelajaran. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis respon mahasiswa terhadap umpan balik korektif yang diberikan oleh dosen selama pembelajaran daring. Metodologi penelitian yang digunakan adalah desain survey kuantitatif. Subyek penelitian adalah 140 mahasiswa kelas menulis akademik dari Program Pendidikan Bahasa Inggris angkatan 2020 di Universitas Brawijaya. Instrumen yang digunakan adalah angket yang diisi secara online oleh siswa. Ada 17 pertanyaan dalam empat bagian yang dibagikan untuk diselidiki: 1) mengumpulkan informasi pribadi dan jenis platform online yang digunakan untuk memberikan umpan balik korektif, 2) mengidentifikasi jenis kesalahan yang harus diperbaiki dari tanggapan siswa, 3) tanggapan siswa untuk teknik dosen harus memperbaiki kesalahannya, 4) respon mahasiswa terhadap kesalahan yang dikoreksi oleh dosen. Tanggapan yang diterima sebanyak 106 (88 siswa perempuan dan 18 siswa laki-laki). Berdasarkan hasil, secara keseluruhan umpan balik korektif online yang dilakukan oleh dosen di kelas menulis akademik memiliki respon positif di tengah situasi pandemi Covid-19. Sebagian besar siswa menemukan umpan balik korektif online di kelas penulisan akademis mereka berguna selama pandemi Covid-19.
English Abstract
During covid-19 pandemic, online learning is one of the alternatives that can be used by the lecturer in carrying out learning. This study aims to analyze the students' response to corrective feedback given by the lecturer during online learning. The research methodology used is a quantitative survey design. The research subjects are 140 student academic writing classes from the 2020 batch of the English Language Education Program in Universitas Brawijaya. The instrument used is questionnaires filled out online by students. They were 17 questions in four section that were distributed to investigate: 1) collecting personal information and types of online platforms used to provide corrective feedback, 2) the identification the types of error to be corrected from the student’s responses, 3) students’ responses for technique the lecturers should correct their errors, 4) students’ responses to corrected errors by the lecturer. There were 106 responses received (88 female and 18 male students). Based on the results, overall online corrective feedback conducted by the lecturer in academic writing classes has a positive response in the midst of the Covid-19 pandemic situation. Most students find the online corrective feedback in their academic writing class useful during pandemic Covid-19.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522120373 |
Uncontrolled Keywords: | Tanggapan, Umpan Balik Korektif, Pengajaran Menulis Akademik, Responses, Corrective Feedback, Teaching of Academic Writing |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 19 May 2023 07:15 |
Last Modified: | 19 May 2023 07:15 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/199921 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
silsilya wahyu.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (2MB) |
Actions (login required)
View Item |