Pinasthika Marhaedi, Dilan (2022) The Survey Study Of English Language Education Program Students’ Perceptions Toward Online Learning During Covid-19 Pandemic. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengungkap persepsi mahasiswa Prodi Pendidikan Bahasa Inggris terhadap pembelajaran daring. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif deskriptif dan desain survey. Penulis menggunakan angket Harisma & Agustin (2021) untuk mengumpulkan data. Angket tersebut berisi 10 pertanyaan yang mengacu pada aspek materi pembelajaran, interaksi siswa, dan suasana pembelajaran. Peserta survey adalah 108 mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris yang terdaftar dalam enam kelas Critical Reading tahun ajaran 2021/2022. Data dianalisis menggunakan Microsoft Excel 2016 untuk memberikan persentase jawaban setiap pertanyaan dan rerata setiap aspek. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa mahasiswa memiliki persepsi positif terhadap semua aspek dalam angket. Para mahasiswa merasa senang dengan metode penyampaian pelajaran oleh dosen. Pelaksanaan kelas daring selama masa pandemi juga dianggap efektif oleh mahasiswa. Para mahasiswa juga dapat berinteraksi dengan baik selama kelas daring. Selain itu, suasana kelas daring membuat mahasiswa termotivasi dan antusias. Penulis menyarankan dosen atau guru untuk menyajikan materi dengan cara yang menarik serta menjaga interaksi untuk menciptakan suasana yang positif selama kelas daring. Bagi peneliti selanjutnya, penulis menyarankan untuk menggunakan jumlah peserta yang berbeda atau sisi persepsi yang berbeda untuk penelitian
English Abstract
This study aimed to reveal English Language Education Program students’ perceptions toward online learning. This study used a quantitative descriptive approach and survey design. The writer adopted Harisma & Agustin (2021) questionnaire to collect the data. The questionnaire consisted of 10 questions that focused on the aspect of learning material, student interaction, and learning environment. The survey participants were 108 students English Language Education Program registered in six critical reading classes academic year 2021/2022. The data was analyzed through the help of Microsoft Excel 2016 to provide the percentage of each question’s answers and the mean of each aspect. The results of this study revealed that the students have positive perceptions of all aspects of the questionnaire. The students were contented with the lecturer’s method to present the materials during online learning. The implementation of online learning during the pandemic was also considered effective by the students. They were also able to interact well during the online learning process. In addition, the environment of online learning made the students feel motivated and enthusiastic. The writer suggests that the lecturer or teacher use interesting ways to present the teaching material and maintain the interactions to create positive environment during the online class. For future researchers, the writer suggests using different sizes of participants or different perceptions for the study
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522120058 |
Uncontrolled Keywords: | Persepsi Siswa, Pembelajaran Daring |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Unnamed user with username nova |
Date Deposited: | 25 Oct 2022 04:40 |
Last Modified: | 25 Oct 2022 04:40 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/195960 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Dilan Pinasthika Marhaedi.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (2MB) |
Actions (login required)
View Item |