Rachmatiyah, Nuzul (2021) Pengaruh Instagram Ads (Advertising), Endorsement, Dan Electronic Word Of Mouth (E-Wom) Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Umkm Acigo. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Strategi pemasaran saat ini tidak terlepas dari dampak teknologi informasi yang semakin canggih sehingga promosi melalui media sosial bisa menjadi salah satu cara untuk memperkenalkan produk ke konsumen dengan menggunakan Instagram ads, endorsement, dan memanfaatkan electronic word of mouth untuk dapat menarik minat beli konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh Instagram ads, endorsement, dan electronic word of mouth terhadap minat beli. Jenis penelitian ini menggunakan explanatory research untuk mengetahui pengaruh antara variable yang ada dalam penelitian ini. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah kosnumen Acigo. Teknik pengambilan sampel pada penelitian ini yaitu sampel jenuh yaitu jumlah sampel sama dengan jumlah populasi sebanyak 100 responden. Data hasil sampling yang diperoleh melalui kuisioner di olah menggunakan analisis regresi linier berganda dengan bantuan software SPSS versi 25. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Instagram ads, endorsement, dan electronic word of mouth berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli pada UMKM Acigo.
English Abstract
The current marketing strategy is inseparable from the impact of increasingly sophisticated information technology so that promotion through social media can be one way to introduce products to consumers by using Instagram ads, endorsements, and utilizing electronic world of mouth to attract consumer buying interest. This study aims to determine the influence of Instagram ads, endorsements, and electronic word of mouth on buying interest. This type of research uses explanatory research to determine the effect of the variables in this study. The population used in this study is Acigo consumers. The sampling technique in this study is a saturated sample, namely the number of samples is the same as the total population of 100 respondents. Sampling data obtained through questionnaires were processed using multiple linear regression analysis with the help of SPSS software version 25. The results of this study indicate that Instagram ads, endorsements, and electronic word of mouth have a positive and significant effect on buying interest in Acigo SMEs.
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0521020162 |
Uncontrolled Keywords: | Instagram Ads, endorsement, electronic word of mouth, minat beli, electronic marketing., Instagram Ads, endorsement, electronic word of mouth, purchase intention, electronic marketing. |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 10 Jan 2022 03:56 |
Last Modified: | 10 Oct 2024 07:21 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/188039 |
Text
Nuzul Rahmatia.pdf Download (3MB) |
Actions (login required)
View Item |