The Effect Of Convenience-Use, Sales Promotion, And Consumer Trust On Millennials Continuous Intention In Using Gopay During Covid-19 In Jakarta

Satyagraha, Bela (2021) The Effect Of Convenience-Use, Sales Promotion, And Consumer Trust On Millennials Continuous Intention In Using Gopay During Covid-19 In Jakarta. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh kenyamanan penggunaan, promosi penjualan, dan kepercayaan konsumen terhadap minat milenial dalam menggunakan GoPay secara kontinu selama Covid-19 di Jakarta. Sampel yang digunakan sebanyak 65 responden, berumur 24-40 yang telah menggunakan GoPay setidaknya satu kali, dan tinggal di Jakarta. Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dengan metode purposive sampling, dan data diambil dengan kuesioner. Teknis analisis yang digunakan adalah Pearson Product Moment, Cronbach alpha, analisis regresi berganda, dan uji asumsi klasik. Nilai F dari 44.281 dengan sig. dari 0.000 mengindikasi bahwa model sesuai untuk digunakan sebagai sebuah prediksi dengan R²= 68.5%. Berdasarkan analisa parsial: 1) kenyamanan penggunaan tidak berpengaruh signifikan terhadap minat kontinu milenial berdasarkan nilai t = 0.448 dengan sig. > 0.05 (0.655); 2) promosi penjualan berpengaruh signifikan terhadap minat kontinu milenial dengan nilai t = 4.368 dan sig. < 0.05 (0.000); 3) kepercayaan konsumen berpengaruh signifikan terhadap minat kontinu milenial dengan nilai t = 5.822 dengan sig. < 0.05 (0.000). Oleh karena itu, minat kontinu milenial dalam menggunakan GoPay selama Covid-19 di Jakarta dipengaruhi oleh promosi penjualan dan kepercayaan konsumen.

English Abstract

This research aimed to know the effect of convenience-use, sales promotion, and consumer trust on millennials continuous intention in using GoPay during Covid-19 in Jakarta. The samples were 65 respondents aged between 24-40 who have ever used GoPay at least once and live in Jakarta. This is a quantitative research with a purposive sampling method, and data was collected through questionnaires. The analysis techniques used are Pearson Product Moment, Cronbach’s alpha, multiple regression analysis, and classical assumption test. The F-value of 44.281 with sig. of 0.000 indicates the model is appropriate to be used as a prediction with R²= 68.5%. Based on partial analysis: 1) convenience-use have no significant effect on millennials continuous intention according to t-value = 0.448 with sig. > 0.05 (0.655); 2) sales promotion has a significant effect on millennial continuous intention with t-value = 4.368 and sig. < 0.05 (0.000); 3) consumer trust has a significant effect on millennials continuous intention with t-value = 5.822 and sig. < 0.05 (0.000). Therefore, millennials continuous intention in using GoPay during Covid-19 in Jakarta is affected by sales promotion and consumer trust.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0521020041
Uncontrolled Keywords: kenyamanan penggunaan, promosi penjualan, kepercayaan konsumen, minat kontinu milenial, convenience-use, sales promotion, consumer trust, millennials continuous intention
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 01 Nov 2021 04:36
Last Modified: 24 Feb 2022 03:44
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/186263
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
- BELA SATYAGRAHA.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2023.

Download (3MB)

Actions (login required)

View Item View Item