Strategi Nation Branding Spanyol “Marca España” Pada Tahun 2012-2018

Diandra, Rara Kaedia (2019) Strategi Nation Branding Spanyol “Marca España” Pada Tahun 2012-2018. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk melihat bagaimana strategi nation branding yang dilakukan oleh Spanyol melalui Marca Espana. Penelitian ini berusaha untuk menjelaskan strategi apa saja yang dilakukan oleh Spanyol dalam melakukan nation branding dan sejauh mana keberhasilan yang diperoleh Spanyol dengan menjalankan proyek Marca Espana ini dibawah Kementerian Luar Negeri Spanyol. Marca Espana dijalankan dengan memanfaatkan seluruh sektor yang ada baik sektor publik maupun sektor privat. Spanyol melakukan upaya branding dengan menggunakan iklan, pengoptimalisasian website, penunjukkan nation brand ambassadors, aktivasi jaringan diaspora, pelaksanaan hari besar negara, pemilihan slogan dan juga adanya survei terkait dengan nation branding. Seluruh upaya tersebut dilakukan oleh Spanyol untuk meraih hasil branding yang maksimal dan memberikan dampak pada pariwisata dan ekonomi Spanyol

English Abstract

This research aims to see how the nation branding strategy carried out by Spain through Marca Espana. This research seeks to explain all strategies used by Spain in conducting nation branding and the extent of success obtained by Spain, by running the Marca Espana Project under the Spanish Ministry of Foreign Affairs. Marca Espana is run by utilizing all existing sectors, both the public and private sectors in Spain. Spain makes nation branding by using the advertising, optimizing websites, appointing nation brand ambassadors, activating diaspora networks, implementing national holidays, selecting slogans and also conducting surveys related to nation branding. All of these strategies were made by Spain to achieve maximum branding results and have an impact on Spain's tourism and economy.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FISIP/2019/1190/052001164
Uncontrolled Keywords: Soft Power, nation branding strategy, Marca Espana-Soft Power, nation branding strategy, Marca Espana
Subjects: 300 Social sciences > 327 International relations > 327.1 Foreign policy and specific topics in international relations
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Hubungan Internasional
Depositing User: Agus Wicaksono
Date Deposited: 05 Nov 2020 06:10
Last Modified: 05 Nov 2020 06:10
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/178548
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item