Strategi Nation Branding Afrika Selatan Melalui Kampanye Dengan Slogan “Inspiring New Ways “ Sejak Tahun 2012

Nainggolan, Natalia Veronika (2019) Strategi Nation Branding Afrika Selatan Melalui Kampanye Dengan Slogan “Inspiring New Ways “ Sejak Tahun 2012. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Dengan memiliki citra atau reputasi yang baik, suatu negara dapat dengan mudah membentuk kerjasama dan hubungan dengan negara lain. pembentukan citra suatu negara, dapat dikenal dengan istilah “Nation Branding. Afrika Selatan merupakan salah satu negara yang memiliki prestasi baik dalam pelaksanaan nation branding di kawasan regionalnya. Hal ini terbukti bahwa Afrika Selatan menduduki peringkat ke – 25 dari total 75 negara dalam country brand index di tahun 2014. Afrika Selatan sendiri Sejak tahun 2012, menggunakan kampanye nation branding Inspiring New Ways. Penulis menggunakan teori strategi nation branding oleh Keith Dinne untuk melihat implementasi dari strategi nation branding Afrika selatan pada periode Inspiring New Ways. Metode penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan jenis penilitian deskriptif.

English Abstract

countries that have a good image, can easily do cooperation and relations with other countries. improving the image of a country, can be known as "Nation Branding. South Africa is one of the countries that have good achievements in the implementation of nation branding in the region. This is evident that South Africa was ranked 25th out of a total of 75 countries in the country brand index in 2014. South Africa itself Since 2012, it has used the Inspiring New Ways nation branding campaign. The author uses the theory of nation branding strategy by Keith Dinne to see the implementation of the nation's branding strategy for South Africa in the Inspiring New Ways period. This research method uses qualitative methods with descriptive research type.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FISIP/2019/941/051910573
Uncontrolled Keywords: Strategi Nation Branding, Afrika Selatan, Inspiring New Ways. Nation Branding Strategy, South Africa, Inspiring New Ways.
Subjects: 300 Social sciences > 327 International relations > 327.1 Foreign policy and specific topics in international relations > 327.11 Specific means of attaining foreign policy goals
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Hubungan Internasional
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 06 Sep 2020 19:13
Last Modified: 06 Sep 2020 19:13
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/176394
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item