Yamawidura, Ega (2019) Perumusan Strategi Pengembangan Berdasarkan Strategi Qspm (Quantitative Strategic Planning Matrix) Studi Pada Perusahaan Persewaan Alat Pesta Yama. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini membahas mengenai perencanaan strategi dalam menghadapi persaingan dan mencapai keunggulan kompetitif pada Persewaan Alat Pesta YAMA. Tujuan penelitian ini untuk menganalisis strategi perusahaan yang selama ini telah diterapkan oleh Persewaan Alat Pesta YAMA dalam memasarkan usahanya, mengidentifikasi dan menganalisis faktor internal dan eksternal perusahaan Persewaan Alat Pesta YAMA, merumuskan dan menetapkan alteratif strategi yang sesuai yang akan diterapkan oleh Persewaan Alat Pesta YAMA dalam mengembangkan usahanya, dan merumuskan strategi bersaing untuk mengetahui dan menganlis strategi yang tepat yang akan dilakukan. Penelitian ini menggunakan jenis penelitian deskriptif kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah wawancara, studi kepustakaan, dan dokumentasi. Matriks yang digunakan dalam analisis data ini adalah matriks External Factor Evaluation (EFE), Internal Factor Evaluation (IFE), Internal – External (IE), Grand Strategy, dan Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM). Hasil penelitian menunjukan bahwa alternatif strategi yang paling tepat utuk dapat digunakan Persewaan Alat Pesta YAMA adalah strategi penetrasi pasar, pengembangan pasar, dan pengembangan produk.
English Abstract
This research discusses planning strategies in the face of competition and achieving competitive advantage in YAMA Party Rental Equipment. The purpose of this study is to analyze the company's strategy that has been implemented by YAMA Party Rental Equipment in marketing its business, identifying and analyzing the internal and external factors of the YAMA Party Equipment Rental Company, formulating and determining appropriate strategy alternatives to be applied by YAMA Party Equipment Rental develop their business, and formulate competitive strategies to find out and analyze the right strategies to be carried out. Data collection techniques used were interviews, literature studies, and documentation. The matrix used in this data analysis is the matrix of External Factor Evaluation (EFE), Internal Factor Evaluation (IFE), Internal-External (IE), Grand Strategy, and Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM). The results of the study show that the most appropriate alternative strategy for using YAMA Party Equipment Rental is a market penetration strategy, market development, and product development.
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FEB/2019/344/051907930 |
Uncontrolled Keywords: | strategi bersaing, matriks IFE, EFE, IE, Grand Strategy, QSPM, competitive strategy, IFE, EFE, IE matrix, Grand Strategy, QSPM |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.4 Executive management > 658.401 Planning, policy making, control, quality management > 658.401 2 Planning and policy making |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 08 Nov 2020 09:10 |
Last Modified: | 08 Nov 2020 09:10 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/174776 |
Actions (login required)
View Item |