The Correlation Between Students Vocabulary Mastery and Speaking Ability at SMPN 1 Singosari

Fitriah, Maulidatul (2019) The Correlation Between Students Vocabulary Mastery and Speaking Ability at SMPN 1 Singosari. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan penelitian ini adalah untuk menemukan korelasi antara kemampuan kosa kata siswa dan kemahiran berbicara diantara siswa kelas 8A di SMPN 1 Singosari tahun akademik 2018/2019. Studi ini menggunakan korelasi desain dengan pendekatan kuantitatif. Populasi yang diambil adalah siswa kelas A8 di SMPN Singosari. Dalam studi ini, peneliti mengambil 30 siswa dari delapan kelas sebagai contoh dari 263 siswa kelas delapan di SMPN 1 Singosari. Penulis menggunakan dua tes dalam mengumpulkan data dari studi ini. Tes tinju adalah Kosakata penguasaan tes. Tes kedua berbicara tes. Setelah mengumpulkan data, penulis menggunakan "Pearson produk Moment" dalam menganalisis data. Hasil studi ini menunjukkan bahwa siswa berarti pada kosa kata adalah 85, 6 freater maka ideal mean 80. mean dari siswa berbicara adalah 88, 2 dekat dengan ideal mean 80. Berdasarkan hasil, ditunjukkan bahwa ada korelasi positif dan signifikansi antara Kosakata penguasaan dan kemampuan berbicara. Ini berarti bahwa penguasaan Kosakata mempengaruhi kemampuan menulis. Guru di anjurkan untuk mengajarkan kosakata saat mengajarkan kemahiran berbicara sejak kosakata menjandi hal yang perlu saat belajar kemahiran berbicara.

English Abstract

The purpose of this study are to find the correlation between students’ vocabularymastery and speaking ability among 8A grade students at SMPN 1 Singosari Malang academic year 2018/2019. This study used correlation design with quantitative approach. The population taken was the A8 grade students’ at SMPN Singosari. In this study, the researcher took 30 students from eight classes as the sample from 263 students of eight grade at SMPN 1 Singosari. The writer used two tests in collecting the data of this study. The fist test was vocabulary mastery test. The second test was speaking test. After collecting the data, the writer used the Pearson Product Moment correalation in analyzing the data. The result of this study showed thats students mean on vocabulary was 85,6 freater then the ideal mean 80. the mean of students’ speaking was 88,2 close to the ideal mean 80. based on the result, it is shown that there is a positife and significance correlation between vocabulary mastery and speaking ability. It means that vocabulary mastery influences writing ability. Teacher are suggested to teach vocabulary while teaching speaking since vocabulary is an essential thing while learning speaking.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIB/2019/353/051908922
Uncontrolled Keywords: penguasaan kosakata, kemampuan berbicara-Vocabulary mastery, Speaking ability
Subjects: 400 Language > 428 Standard English usage (Prescriptive linguistics) > 428.1 Standard English usage (Prescriptive linguistics) (Words)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 28 Aug 2020 08:05
Last Modified: 15 Feb 2024 08:55
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/174249
[thumbnail of Maulidatul Fitriah.pdf] Text
Maulidatul Fitriah.pdf

Download (5MB)

Actions (login required)

View Item View Item