Content Validity Skala Social Competencies Di Era Revolusi Industri 4.0 Pada Mahasiswa Tingkat Akhir

Riasa, Nabila Farah (2019) Content Validity Skala Social Competencies Di Era Revolusi Industri 4.0 Pada Mahasiswa Tingkat Akhir. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Revolusi industri 4.0 menuntut setiap individu untuk mempunyai keterampilan dan kompetensi yang mumpuni agar dapat adaptif di era serba teknologi dan internet ini. Adapun kompetensi yang harus dimiliki oleh individu dalam menghadapi revolusi industri 4.0 salah satunya adalah social competencies. Namun sementara ini masih belum tersedianya alat ukur yang mengukur social competencies di era revolusi industri 4.0 khususnya di Indonesia. Oleh karena itu penelitian ini bertujuan untuk menyusun aitem-aitem dalam skala psikologi yang dapat mengukur social competencies dari konstruk teori Hecklau dkk (2016). Adapun dalam penyusunan skala terlebih dahulu harus melewati uji validitas isi atau content validity untuk mengetahui apakah aitem-aitem dalam skala social competencies ini sudah mewakili apa yang seharusnya diukur. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah kualitatif. Subjek yang digunakan adalah mahasiswa angkatan 2015 dan 2016 Universitas Brawijaya. Teknik sampling yang digunakan adalah accidental sampling dengan jumlah sampel 130 orang

English Abstract

Industrial revolution 4.0 requires every individual to have qualified skills and competencies to be adaptive in this era of technology and the internet. The competencies that must be possessed by individuals in the face of the 4.0 industrial revolution are social competencies. But in the meantime, there are still no available measuring instruments that measure social competencies in the era of the 4.0 industrial revolution, especially in Indonesia. Therefore this study aims to compile items on a psychological scale that can measure social competencies from the constructs of the theory of Hecklau et al (2016). As for the scaling in advance must pass the content validity test to find out whether the items on the social scale of competencies already represent what should be measured. The method used in this study is qualitative. The subjects used were students of the 2015 and 2016 classes of Universitas Brawijaya. The sampling technique used was accidental sampling with a sample of 130 people.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FISIP/.2019/502/051905333
Uncontrolled Keywords: Content Validity, Revolusi Industri 4.0, Social Competencies, Content Validity, Industrial Revolution 4.0, Social Competencies.
Subjects: 100 Philosophy, parapsychology and occultism, psychology > 153 Conscious mental processes and intelligence > 153.3 Imagination, imagery, creativity
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Psikologi
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 29 Oct 2020 14:10
Last Modified: 29 Oct 2020 14:11
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/171352
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item