Strategi Diplomasi Publik Indonesia Melalui Wonderful Indonesia Dalam Membangun Citra Positif Indonesia Sebagai Negara Tujuan Wisata Internasional (Tahun 2011 -2017)

Dwicahyani, Novia Lintang (2019) Strategi Diplomasi Publik Indonesia Melalui Wonderful Indonesia Dalam Membangun Citra Positif Indonesia Sebagai Negara Tujuan Wisata Internasional (Tahun 2011 -2017). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Beberapa peristiwa ancaman teroris yang terjadi di Indonesia membuat dampak negatif yang mempengaruhi perkembangan pariwisata di Indonesia seperti jumlah kunjungan wisatawan asing di Indonesia yang naik turun . Hal tersebut juga membuat citra negara Indonesia terlihat buruk di mata internasional. Salah satu upaya Indonesia untuk meningkatkan citra baiknya sebagai negara wisata internasional dan meningkatkan jumlah kunjungan wisatawan asingnya adalah dengan memanfaatkan Wonderful Indonesia. Penelitian ini mendeskripsikan bagaimana strategi diplomasi publik Indonesia yang melibatkan berbagai pihak untuk mempromosikan pariwista Indonesia melalui Wonderful Indonesia untuk membangun citra positif sebagai negara tujuan wisata internasional. Pembangunan citra ini dilakukan melalui news management, strategic communications dan relationship building menggunakan Wonderful Indonesia

English Abstract

Several incidents of terrorist threats that occurred in Indonesia made a negative impact that affected the development of tourism in Indonesia, such as the ups and downs of foreign tourist arrivals in Indonesia. It also makes the image of the Indonesian state look bad in the eyes of international community. One of Indonesia‟s efforts to improve their image as an international tourism destination country and increase the number of foreign tourist visits is to take advantage of Wonderful Indonesia. This study describes how Indonesia‟s public diplomacy strategy involve various parties to promote Indonesian tourism through Wonderful Indonesia to build a positive image as an international tourism destination. Building this image is done through news management, strategic communications, and relationship building using Wonderful Indonesia.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FISIP/2019/586/051905432
Uncontrolled Keywords: Pariwisata Indonesia, Citra Pariwisata Indonesia, Diplomasi Publik, News Mangement, Strategic Communication, Relationship Building, Indonesian Tourism, Indonesian Tourism Image, Public Diplomacy, News Management, Strategic Communications, Relationship Building
Subjects: 300 Social sciences > 327 International relations > 327.2 Diplomacy
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Hubungan Internasional
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 04 Sep 2020 15:33
Last Modified: 04 Sep 2020 15:34
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/171302
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item