Kepentingan Nasional Amerika Serikat Dalam Penjualan Alat Utama Sistem Pertahanan Ke Taiwan Tahun 2006-2010

Putra, Bima Ventura Desandra (2019) Kepentingan Nasional Amerika Serikat Dalam Penjualan Alat Utama Sistem Pertahanan Ke Taiwan Tahun 2006-2010. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Kepentingan nasional Amerika Serikat dalam penjualan alat utama sistem pertahanan ke Taiwan pada tahun 2006-2010 adalah bagaimana Amerika Serikat memulai kerjasama dengan Taiwan yang sebenarnya sudah terjalin sejak lama dan dalam kerjasama ini Amerika Serikat pula mendapat penentangan keras dari Cina yang menganggap bahwa Taiwan masih bagian dari Cina dan dengan tetap melakukan kerjasama antara Amerika Serikat dengan Taiwan tentu akan membuat Amerika Serikat mengalami konflik dengan Cina. Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan dan mengetahui apa kepentingan Amerika Serikat dalam penjualan Alat utama sistem pertahanan ke Taiwan pada periode tahun 2005-2010 yang akan dianalisis menggunakan konsep milik Donald E. Nuechterlein yang terdiri dari 4 variabel yaitu Defense Interest, Economic Interest, World Order Interest, dan Ideological Interest. Serta akan ditentukan melalui 4 intensistas yaitu Survival Issues, Vital Issues, Major Issues, dan Pheriperal Issues.

English Abstract

The National Interest of the United States in the sale of defense equipment to Taiwan in 2006-2010 was how the United States began cooperation with Taiwan Which had been established for a long time and in this cooperation the United States also received strong opposition from China which considered that Taiwan was still part of China continued cooperation between the United States and Taiwan will certainly make the United States experience a conflict with China. This study aims to explain and find out what the interest of the United States in selling the main defense system tools to Taiwan in the 2005-2010 period which will be analysed using Donald E. Nucehterlein’s concept which consist of 4 variables namely Defense Interest, Economic Interest, World Order Interest, and Ideological Interest, and will be determined through 4 intensities namely Survival Issues, Vital Issues, Major Issues, dan Pheriperal Issues.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FISIP/2019/406/051903408
Uncontrolled Keywords: Kepentingan Nasional, Amerika Serikat, Taiwan, Kerjasama
Subjects: 300 Social sciences > 327 International relations > 327.7 Foreign relations of specific continents, countries, localities (North America) > 327.73 Foreign relations of specific continents, countries, localities (United States)
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Hubungan Internasional
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 01 Aug 2019 03:23
Last Modified: 31 Jan 2021 08:08
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/170155
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item