The Impact of Electronic Word of Mouth on Repurchase Intention Mediated by Brand Loyalty and Repurchase Intention.

Praharjo, Ardik (2016) The Impact of Electronic Word of Mouth on Repurchase Intention Mediated by Brand Loyalty and Repurchase Intention. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Pengembangan bisnis digitalisasi tumbuh dengan cepat. Perusahaan harus dapat berinovasi untuk bersaing dan mencapai targetnya. Kata elektronik dari mulut ke mulut menjadi strategi yang sangat penting karena dapat menyebarkan pengalaman yang baik kepada konsumen. Konsumen dapat menemukan kekuatan dan kelemahan produk dan layanan perusahaan. Studi saat ini hanya memeriksa model dengan dasar sendiri dengan menggunakan efek langsung saja. Mengambil literatur ilmu pemasaran, penulis mengusulkan model untuk memahami hubungan antara konstruksi mulut elektronik mulut pada niat pembelian kembali yang terkait dengan loyalitas merek dan persepsi risiko yang dirasakan pada konsumen Travelokas di Twitter. Model ini mengusulkan untuk memahami fenomena ketika perdagangan yang melibatkan teknologi. Penelitian ini menggunakan Structural Equation Modeling (SEM) untuk menguji model. Metode ini dipilih karena, penelitian terbatas di bidang yang sama untuk memeriksa model yang diusulkan. Objek penelitian dalam penelitian ini adalah pengikut akun Traveloka di Twitter sebanyak 116 responden. Responden dipilih berdasarkan kriteria minimum yang pernah Anda gunakan layanan setidaknya dua kali. Hasil penelitian menunjukkan bahwa dampak EWOM pada loyalitas merek dan risiko yang dirasakan untuk memberikan efek pembelian kembali. Loyalitas merek adalah bagian penting dari perusahaan karena konsumen akan membeli kembali sehingga perusahaan tidak perlu mencari pasar baru. Implikasi, pembatasan, diskusi dan arah penelitian di masa depan dibahas akan dibahas pada akhir temuan dan diskusi.

English Abstract

business development of digitization is growing rapidly. Companies must be able to innovate in order to compete and reach its target. Electronic Word of Mouth become a very important strategy because it can spread good experience to o r consumers. Consumers can find out strengths and weaknesses of a companys products and services. Current studies only examine model on its own basis by using direct effect only. Taking literature of marketing science, author proposes a model for understanding relationship between constructs of electronic word of mouth on repurchase intention associated with brand loyalty and perceived risk perception in Travelokas consumers at Twitter. This model is proposing to understand phenomenon when trade that involves technology. This study using Structural Equation Modeling (SEM) to test model. This method was chosen because, limited research in same field to examine proposed model. object of research in this study is Traveloka account followers on Twitter as much as 116 respondents. Respondents were selected based on minimum criteria that y ever used services of at least two times. results showed that eWOM impact on brand loyalty and perceived risk so as to give effect repurchase intention. Brand loyalty is an important part of company because consumers would buy back so that companies do not need to look for new markets. implication, limitation, discussions and future research directions are discussed will be discussed at end of findings and discussion.

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/658.8/PRA/t/2016/041703255
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing
Divisions: S2/S3 > Magister Administrasi Bisnis, Fakultas Ilmu Administrasi
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 20 Apr 2017 13:34
Last Modified: 20 Apr 2017 13:34
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/159838
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item