The Influence of Word of Mouth (WOM) on Revisit Intention: The Mediating Role of Destination Image (Case Study on Domestic Tourists Visiting Mount Bromo)

Ayuningtiyas, Galuh Ajeng (2014) The Influence of Word of Mouth (WOM) on Revisit Intention: The Mediating Role of Destination Image (Case Study on Domestic Tourists Visiting Mount Bromo). Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mempelajari pengaruh dari mulut ke mulut (WOM), pada niat Tinjau kembali dengan efek intervensi dari citra tujuan. 100 kuesioner didistribusikan kepada wisatawan yang datang ke Gunung Bromo melalui pendekatan convenience sampling. Timbangan pengukuran yang digunakan dalam penelitian ini adalah skala Likert. Validitas dan keandalan skala pengukuran ditetapkan dengan analisis rumus produk korelasi momen Pearson dan Alpha Cronbach. Teknik analisis data dalam penelitian ini menggunakan analisis jalur. Analisis PATH adalah metode statistik yang digunakan untuk memeriksa hubungan hypo (kasual) antara dua atau lebih variabel. Hasil empiris dari analisis jalur menunjukkan bahwa dari mulut ke mulut (WOM) memiliki pengaruh pada niat tenunan. Firman Mulut (WOM) terdiri dari mulut organik mulut dan menguatkan mulut dari mulut. Kata-kata organik dari mulut memiliki pengaruh signifikan positif pada niat berkunjung. Menguat dari mulut ke mulut memiliki pengaruh negatif yang tidak signifikan pada Revisi Gunung Bromo tetapi jika melalui gambar tujuan, amplifikasi mulut dari mulut memiliki pengaruh signifikan positif pada niat berkunjung.

English Abstract

purpose of this research is to study influence of Word of Mouth (WOM), on Revisit Intention with intervening effect of Destination Image. 100 questionnaires were distributed to tourists who come to Mount Bromo through convenience sampling approach. scales of measurement used in this study is Likert scale. Validity and Reliability of measurement scale were established with formula analysis correlation Product Moment Pearson and Cronbach`s Alpha. technique of data analysis in this study use path analysis. Path analysis is a statistical method used to examine hypo sized (casual) relationship between two or more variables. empirical result from path analysis suggests that Word of Mouth (WOM) has influence on Revisit Intention. Word of Mouth (WOM) consists of Organic Word of Mouth and Amplified Word of Mouth. Organic Word of Mouth has a positive significant influence on Revisit Intention. Amplified Word of Mouth has a negative non significant influence on Revisit Mount Bromo but if through Destination Image, Amplified Word of Mouth has a positive significant influence on Revisit Intention.

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/658.8/AYU/i/041404570
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing
Divisions: S2/S3 > Magister Administrasi Bisnis, Fakultas Ilmu Administrasi
Depositing User: Endro Setyobudi
Date Deposited: 18 Aug 2014 15:51
Last Modified: 30 Mar 2022 04:02
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/159822
[thumbnail of Galuh Ajeng Ayuningtiyas.pdf]
Preview
Text
Galuh Ajeng Ayuningtiyas.pdf

Download (12MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item