The Practices And Changes Of Accounting Education In Libyan Universities

Kalifa, AbdarahmanM (2015) The Practices And Changes Of Accounting Education In Libyan Universities. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki praktik pendidikan akuntansi di perguruan tinggi Libya dan perubahan pendidikan akuntansi setelah revolusi Libya pada tahun 2011. Penelitian ini ingin mengungkap pengaruh sistem politik terhadap sistem pendidikan akuntansi di Libya, seperti dalam variasi kursus akuntansi, buku pelajaran dan dosen akuntansi, serta metode pengajaran di Universitas Al-Zawiya dan Universitas Al-Asmrya. Penelitian ini adalah studi kasus yang digunakan untuk mengetahui perbedaan antara praktik pendidikan akuntansi di perguruan tinggi Libya sebelum dan sesudah revolusi di Libya. Aspek yang diteliti adalah mata kuliah akuntansi, buku pelajaran dan dosen akuntansi, serta metode pengajaran pada dua universitas Libya sebagai indikator-indikator pendidikan akuntansi dan melakukan wawancara pada tiga dosen di setiap universitas untuk mendapatkan data. Studi ini menemukan bahwa pendidikan akuntansi Libya telah berubah setelah revolusi Libya oleh sistem politik Libya dengan dikeluarkanya hukum Departemen Pendidikan Libya No (66) 2011. Undang- undang ini memngubah setiap mata pelajaran yang berkaitan dengan sistem politik di Libya yang sebelumnya adalah sebagai budaya politik. Selain itu, rektor dan dosen di Universitas Al-Zawiya memperkenalkan kurikulum baru dan modern, seperti akuntansi internasional, akuntansi Islam, audit dan akuntansi etika internal. Selanjutnya, Universitas Al-Zawiya juga telah mengirim beberapa dosen ke Inggris untuk mempelajari metode pengajaran baru. Walaupun, rektor dan para dosen Universitas Al-Asmrya hanya memperkenalkan akuntansi Islam. Kata kunci. kursus akuntansi, buku pelajaran dan kuliah akuntansi dan metode pengajaran.

English Abstract

This study aims to investigate the practices of accounting education in Libyan universities and how they changed after Libyan revolution on 2011. This study also shows the influence of political regulation on accounting education system in Libya, such as the variations of accounting courses, textbooks and accounting lecturers and teaching methods on the University of Al-Zawiya and University of Al-Asmrya. The study utilises case study to analyse the difference between before and after Libyan revolution. This study uses accounting courses, textbooks and accounting lecturers and teaching method on two Libyan universities as indicators on accounting education. Interviews were conducted with three lecturers from each of the university to obtain the required data. The study finds that Libyan accounting education has been changed after Libyan revolution by current Libyan political system through the issuance of Libyan Education Law No. (66) 2011 by the Ministry of Libyan Education. This law cancels any subjects relating to previous Libyan political system such as four courses of political culture. In addition, the University of Al-Zawiya introduces new and modern curriculum, such as International Accounting, Islamic Accounting, Internal Audit and Accounting Ethics. Moreover, University of Al-Zawiya sends some lecturers to UK to learn new teaching methods. However, the University of Al-Asmrya only introduces Islamic Accounting. Libyan universities had foreign lecturers but after Libyan revolution of 2011 most of lecturers in Libyan universities are Libyans. Key words: accounting courses, textbooks and accounting lecturers and teaching method.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/657.071/KAL/t/2015/041507924
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 657 Accounting
Divisions: S2/S3 > Magister Akuntansi, Fakultas Ekonomi dan Bisnis
Depositing User: Endang Susworini
Date Deposited: 26 Nov 2015 15:02
Last Modified: 30 Mar 2022 08:08
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/159137
[thumbnail of Abdarahman M Kalifa.pdf]
Preview
Text
Abdarahman M Kalifa.pdf

Download (11MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item