Strengthening Provincia Role In Distsater Preperedness: A Case Study Of Local For Disaster Management (BPBD) Lampung

Arinaldi, Julian (2014) Strengthening Provincia Role In Distsater Preperedness: A Case Study Of Local For Disaster Management (BPBD) Lampung. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

NS Kebijakan baru-baru ini tentang manajemen bencana di Indonesia diyakini telah berevolusi untuk menampilkan gerakan dari respons ke tindakan pra-bencana, di antaranya Kesiapsiagaan adalah bagian. Pergeseran paradigma baru-baru ini dalam Kebijakan Penanggulangan Bencana tercermin dalam keberadaan organisasi bencana khusus sama sekali Tingkat Pemerintah, termasuk Badan Lokal untuk Penanggulangan Bencana (Badan PENANGGULANG BENCANA DAERAH, BPBD) di tingkat perantara pemerintahan seperti tingkat provinsi. Menggunakan BPBD dari Lampung sebagai titik masuk belajar, makalah ini menganalisis tingkat kesiapsiagaan saat ini di Lampung dan bagaimana itu dapat diperkuat dan diterapkan untuk melakukan respons yang efektif untuk menghadapi bencana. Di antara temuan yang dilaporkan di sini adalah bahwa mekanisme baru-baru ini Manajemen bencana memberikan mandat yang memadai untuk mendukung implementasi di tingkat sub-nasional. Namun itu juga menyediakan tanda yang terkait dengan bencana tugas, seperti kesiapsiagaan, memiliki ketergantungan kuat pada tingkat nasional terutama karena kurangnya kemampuan pemerintah daerah untuk menyediakan sumber daya. Makalah ini berpendapat bahwa efisiensi dan tanggapan yang efisien terhadap Bencana dapat diperkuat melalui koordinasi (atau kolaborasi / jaringan) tidak hanya di antara berbagai tingkat pemerintahan (jejaring hierarkis), tetapi juga antara pemerintah pada tingkat yang sama (jaringan horizontal).

English Abstract

The recent policy of disaster management in Indonesia is believed to have evolved to feature a movement away from response into pre-disaster action, of which preparedness is a part. The recent paradigm shift in disaster management policy is reflected in the existence of specialized disaster organizations at all governmental levels, including the Local Agency for Disaster Management ( Badan Penanggulangan Bencana Daerah , BPBD) at intermediate levels of government such as the provincial level. Using the BPBD of Lampung as the entry point of study, this paper analyzes the current preparedness level in Lampung and how it can be strengthened and applied to conduct an effective response to facing disaster. Among the findings reported here are that the recent mechanism of disaster management provides an adequate mandates to support implementation at the sub-national level; however it also provides a sign that disaster-related tasks, such as preparedness, have potent dependence on the national level especially due to the lack of ability of the local government to provide resources. This paper argues that efficient preparedness and response to disaster can be strengthened through coordination (or collaboration/networking) not only among various levels of government (hierarchical networking), but also between governments at the same level (horizontal networking).

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/353.95/ARI/s/2014/041505587
Subjects: 300 Social sciences > 353 Specific fields of public administration > 353.9 Public administration of safety, sanitation, waste control
Divisions: S2/S3 > Magister Ilmu Administrasi Publik, Fakultas Ilmu Administrasi
Depositing User: Sugiantoro
Date Deposited: 09 Sep 2015 14:00
Last Modified: 09 Sep 2015 14:00
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/156986
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item