Penentuan Spektrum Dan Diameter Graf Menggunakan Nilai Eigen

Kinanthi, IgakuAyu (2014) Penentuan Spektrum Dan Diameter Graf Menggunakan Nilai Eigen. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Graf merupakan salah satu aplikasi yang ada dalam aljabar linear. Graf digunakan untuk merepresentasikan objek-objek diskrit dan hubungan antara objek tersebut. Pada skripsi ini dibahas mengenai graf, matriks, nilai eigen dan vektor eigen. Pencarian nilai eigen dan vektor eigen digunakan untuk memperoleh spektrum graf dan diameter graf. Dengan memuat nilai eigen pada baris pertama dan banyaknya basis ruang vektor eigen pada baris kedua, diperoleh spektrum graf. Pada diameter graf diperoleh jarak maksimum dari semua pasangan simpul.

English Abstract

Graph is one of the applications in linear algebra. Graph is use to representation discrete objects and connection between that objects. This final project discusses about a problem in spectral graph. In spectral graph discusses about graph, matrices, eigenvalue and eigenvector. Finding eigenvalue and eigenvector are use to obtain spectrum of graph and diameter of graph. With eigenvalue on first line and the quantity of eigenvector space bases on second line, spectrum of graph can be obtained. In diameter of graph obtained maximum distance every pair of vertex.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/MIPA/2014/253/051404836
Subjects: 500 Natural sciences and mathematics > 510 Mathematics
Divisions: Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam > Matematika
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 28 Aug 2014 13:48
Last Modified: 21 Oct 2021 04:30
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/153878
[thumbnail of PENENTUAN_SPEKTRUM_DAN_DIAMETER_GRAF_MENGGUNAKAN_NILAI_EIGEN.pdf]
Preview
Text
PENENTUAN_SPEKTRUM_DAN_DIAMETER_GRAF_MENGGUNAKAN_NILAI_EIGEN.pdf

Download (2MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item