Zunaidi, Achmad (2014) Strategi Kampanye Politik Sri Rahayu untuk Peningkatan Popularitas dan Elektabilitas. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Perebutan rekomendasi calonWalikota Malang dari PDIP terdapat hal yang menarik yaitu muncul persaingan dalam internal partai. Penelitian ini berusaha menggambarkan strategi kampanye politik dalam meningkatkan popularitas dan elektabilitas kandidat. Penelitian ini menggunakan penelitian kualitatif untuk menggambarkan fenomena strategi kampanye yang dilakukan Sri Rahayu dalam meningkatkan popularitas dan elektabilitasnya dalam usahanya mendapatkan rekomendasi Cawali dari PDIP. Teknik pengumpulan data diperoleh dari wawancara mendalam, observasi, dan dokumentasi. Dalam pemilihan informan penulis menggunakan teknik purposive sampling yang terdiri dari 3 informan yang berasal dari Tim sukses Sri Rahayu. Penelitian ini menggunakan tringulasi sumber dan metode Hasil dari penelitian ini dilihat dengan cara menjabarkan kegiatan kampanye, mulai dari perencanaan, pelaksanaan, dan evaluasi kampanye. Survey awal menjadi acuan dalam perencanaan kampanye. Dalam pelaksanaannya kegiatan kampanye tidak berjalan secara maksimal karena terjadi pengulangan karena tidak mencapai target yang ditentukan. Dari kegiatan kampanye didapatkan strategi yang dilakukan dalam kampanye politik Sri Rahayu untuk meningkatkan popularitas dan elektabilitas yaitu kampanye door to door dan dialogis sebagai strategi utama ditambah penggunaan media untuk penyampaian pesan politik dan negative campaign
English Abstract
Seizing the recommendations of the PDI-P candidate for mayor of Malang are interesting things that appear in the internal party competition. This study sought to describe political campaign strategies in increasing the popularity and electability candidate. This study uses qualitative research to describe the phenomenon of the campaign strategy of Sri Rahayu in increasing the popularity and electability in a bid for recommendation Cawali of PDIP. Data collection techniques derived from in-depth interviews, observation, and documentation. In the selection of informants writer uses purposive sampling technique which consists of three informants who came from Sri Rahayu successful team. This study uses sources and methods tringulasi. The results of this study describe the activity seen with the way the campaign, including planning, implementation, and evaluation of the campaign. Initial survey to be a reference in planning the campaign. In the execution of the campaign is not running optimally due to repetition because it does not achieve the specified targets. Obtained from campaign strategy undertaken in Sri Rahayu political campaign to increase the popularity and electability are campaigning door to door and dialogue as the main strategy plus the use of the media for political message delivery and negative campaign.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FIS/2014/299/051405880 |
Commentary on: | Eprints 0 not found. |
Subjects: | 300 Social sciences > 302 Social interaction > 302.2 Communication |
Divisions: | S2/S3 > Magister Ilmu Komunikasi, Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik |
Depositing User: | Endang Susworini |
Date Deposited: | 11 Sep 2014 10:01 |
Last Modified: | 20 Oct 2021 11:23 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/120951 |
Preview |
Text
051405880.pdf Download (6MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |