Imam H.A, Abimanyu Prayuda (2018) Evaluasi Gameplay Pada Game Dreadout Dan Outlast 2 Menggunakan Metode Heuristic For Evaluating Playability. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Dreadout adalah game dengan genre horror yang dikembangkan developer Digital Happiness yang berasal Indonesia. Dan Outlast 2 adalah salah satu game dengan genre horror yang terbaik dengan skor Metacritic yang tinggi dan memiliki review positif yang banyak pada Steam. Dibalik semua itu apa yang membuat pemain tertarik memainkan suatu permainan. Ada salah satu unsur yang dapat membuat permainan menjadi tertarik yaitu, Gameplay. Gameplay merupakan bagian penting dalam pembuatan suatu game. Banyak teknik dalam mengembangkan gameplay salah satunya adalah Atomic Element of Game. Kemudian, untuk mengetahui apakah gameplay dari game Dreadout dan Outlast 2 sudah menarik untuk pemain, maka dilakukan evaluasi dengan menggunakan bantuan metode Heuristic For Evaluating Playability yang merupakan sebuah metode yang banyak digunakan sebagai bahan evaluasi dari suatu game. Evaluasi bertujuan menemukan faktor ketertarikan dan keinginan pemain pada gameplay suatu game. Dari hasil evaluasi merekomendasikan Atomic Element of Game berdasarkan keinginan responden terhadap permainan genre horror.
English Abstract
Dreadout is game with horror genre developed by Digital Happiness from Indonesia. Outlast 2 is one of the best horror genre game with high Metacritic score and has many positive reviews on Steam. Then, what makes a player interested in playing game. There is an element that can make the game interesting, that is Gameplay. Gameplay is an important part in making a game. Many techniques in developing the gameplay one of them is the Atomic Element of Game. After that, to find out if the gameplay of the Dreadout and Outlast 2 games is already appealing to the player,then evaluated by using the method of Heuristic for Evaluating Playability a method that is widely used as an evaluation of a game. Evaluation aims to find the interest factor and desire of players on a game gameplay. From the evaluation results will recommend Atomic Element of Game based on respondent’s desire to game horror genre.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FTIK/2018/133/051801120 |
Uncontrolled Keywords: | Game, Gameplay, Heuristic for Evaluating Playability, Atomic Element of Game, Dreadout, Outlast 2 |
Subjects: | 000 Computer science, information and general works > 004 Computer science > 004.2 System analysis and design, computer architecture, performance evaluation |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komputer > Teknik Informatika |
Depositing User: | Yusuf Dwi N. |
Date Deposited: | 28 Jun 2018 02:14 |
Last Modified: | 26 Oct 2021 07:45 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/11676 |
Preview |
Text
BAGIAN DEPAN.pdf Download (1MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB V.pdf Download (521kB) | Preview |
Preview |
Text
LAMPIRAN.pdf Download (675kB) | Preview |
Preview |
Text
BAB II.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (522kB) | Preview |
Preview |
Text
BAB I.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB III.pdf Download (669kB) | Preview |
Preview |
Text
BAB IV.pdf Download (953kB) | Preview |
Actions (login required)
![]() |
View Item |