Zahro, Arisa Aini (2016) Pelayanan Pembuatan Kartu Tanda Pencari Kerja (Ak-1) Yang Dilakukan Oleh Dinas Tenaga Kerja Dan Transmigrasi Kabupaten Kediri. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Pada skripsi ini, penulis mengangkat permasalahan Pelayanan Pembuatan Kartu Tanda Pencari Kerja (AK-1) Yang Dilakukan Oleh Dinas Tenaga Kerja Dan Transmigrasi Kabupaten Kediri. Permasalahan yang terjadi adalah bagaimana pelayanan yang diberikan oleh pihak penyelenggara pelayanan pembuatan kartu tanda pencari kerja (AK-1), serta Kendala dan upaya yang sudah dilakukan guna menyelesaikan permasalahan yang terkait proses pelayanan pembuatan kartu (AK-1) dikantor Disnakertrans Kabupaten Kediri.Pelayanan yang sudah dilakukan oleh pihak Disnakertrans Kabupaten Kediri terkait pembuatan kartu (AK-1) sesuai dengan Undang-undang No. 25 Tahun 2009 tentang pelayanan publik dan Ketetapan Menteri Pendayagunaan Aparatur Negara No. 63/KEP/M.PAN/7/2003 Tentang Pedoman Umum Penyelenggaraan Pelayanan Publik yang meliputi : Penyelenggara dan prosedur dalam menyelenggaraan pelayanan. Kendala yang muncul dalam proses penyelenggaraan pelayanan pembuatan kartu (AK-1) ialah kendla internal dan eksternal, kendala internal meliputi : Sumber daya aparatur, fasilitas sarana prasarana, dan aparatur Disnakertrans Kabupaten Kediri. Sedang kendala eksternal meliputi: Kesadaran masyarakat, dan masalah Dana Anggaran. Upaya yang dilakukan oleh pihak Disnakertrans Kabupaten Kediri ialah menata aparatur pegaai Disnakertrans yang sesuai dengan kemampuan dibidangnya, menerapkan pelayanan sesuai dengan prosedur yang sudah ditetapkan, serta mengikuti program pusat terkait Tenaga Kerja Sukarelaan.
English Abstract
In this thesis, the author raised the issue of identity cards Making Services Work Force (AK-1) conducted by the Department of Labor and Transmigration Kediri. The problem that occurs is how the service provided by the service providers making of job seekers identity card (AK-1), as well as the constraints and the efforts that have been made to resolve problems related to the process of card manufacturing services (AK-1) at the office of the District Manpower Kediri.Pelayanan which has been conducted by the Manpower Kediri related card manufacture (AK-1) in accordance with Act No. 25 of 2009 on public services and the Decree of the Minister of Administrative Reform No. 63 / KEP / M.PAN / 7/2003 on General Guidelines for the Implementation of Public Service which includes: Organizer and procedures in menyelenggaraan service. Obstacles that arise in the process of card manufacturing services (AK-1) is kendla internal and external, internal constraints include: Resource personnel, infrastructure facilities, and apparatus Disnakertrans Kediri. Average external constraints include: public awareness, and the problem Budget Funds. The efforts made by the Manpower Kediri Manpower pegaai is arranging apparatus in accordance with the ability of the art, implementing services in accordance with established procedures, as well as program-related centers Sukarelaan Labor.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FH/2016/238/051611551 |
Subjects: | 300 Social sciences > 340 Law |
Divisions: | Fakultas Hukum > Ilmu Hukum |
Depositing User: | Budi Wahyono Wahyono |
Date Deposited: | 03 Nov 2016 15:23 |
Last Modified: | 19 May 2022 01:27 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/112647 |
Preview |
Text
BAB_I.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB_III.pdf Download (1MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB_II.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB_IV.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
cover.pdf Download (1MB) | Preview |
Preview |
Text
BAB_V.pdf Download (1MB) | Preview |
Preview |
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf Download (1MB) | Preview |
Preview |
Text
HALAMAN_PERSETUJUA-RINGKASAN.pdf Download (1MB) | Preview |
Actions (login required)
![]() |
View Item |