The Influences Of Perceived Risk, Perceived Ease Of Use, Subjective Norm, And Trust Towards Intention Of Using E-Banking.

Dhaneswara, Hafidz (2016) The Influences Of Perceived Risk, Perceived Ease Of Use, Subjective Norm, And Trust Towards Intention Of Using E-Banking. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk memberikan bukti tentang pengaruh persepsi risiko, persepsi kemudahan penggunaan, norma subjektif dan kepercayaan terhadap niat menggunakan e-banking. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif. Sampel yang digunakan adalah 273 mahasiswa akuntansi fakultas ekonomi dan bisnis Universitas Brawijaya yang terdaftar sebagai mahasiswa aktif tahun ajaran 2015/2016 diperoleh dengan menggunakan nonprobability sampling. Analisis data ini dilakukan dengan menggunakan analisis regresi berganda dan menggunakan program SPSS untuk menguji penelitian. Hasil pengujian menunjukkan bahwa risiko yang dirasakan memiliki efek negatif dan signifikan terhadap niat pelanggan untuk menggunakan e-banking. Persepsi kemudahan penggunaan, norma subjektif, dan kepercayaan berpengaruh positif dan signifikan terhadap niat seseorang untuk menggunakan e-banking. Penelitian menunjukkan bahwa persepsi risiko memiliki keterkaitan dengan kepercayaan konsumen untuk menggunakan e-banking. Variabel yang paling berpengaruh pada niat konsumen untuk menggunakan e-banking adalah persepsi kemudahan penggunaan. Implikasi dari penelitian ini sebagai referensi bagi perusahaan perbankan dalam meningkatkan kualitas dan sebagai strategi pemasaran untuk meningkatkan pelanggan dalam menggunakan e-banking terkait dengan faktor persepsi risiko, persepsi kemudahan penggunaan, norma subjektif dan kepercayaan.

English Abstract

This research aims to provide evidence related to the influences of perceived risk, perceived ease of use, subjective norm, and trust towards intention of using e-banking. This research is a quantitative research. The sample used is 273 accounting students of faculty of economics and business Brawijaya University that registered as an active students in academic year of 2015/2016 obtained using nonprobability sampling. This data analysis is conducted using multiple regression analysis and using SPSS program to test the research. Test result shows that perceived risk has negative and significant effect on customer’s intention of using e-banking. Perceived ease of use, subjective norm, and trust have positive and significant effect on customer’s intention of using e-banking. The research shows that perceived risk related into customer’s trust of using e-banking. The variable that most influences on customer’s intention of using e-banking is perceived ease of use variable. The implication of this research as a reference for banking companies in improving the quality and as a marketing strategy to increase customer in using e-banking related to factor of perceived risk, perceived ease of use, subjective norm, and trust.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2016/686/051610964
Uncontrolled Keywords: perceived risk, perceived ease of use, subjective norm, trust, intention, e- banking,-persepsi resiko, persepsi kemudahan penggunaan, norma subjektif, kepercayaan, minat, e-banking
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 657 Accounting
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Akuntansi
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 20 Oct 2016 10:18
Last Modified: 12 Nov 2021 04:16
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/109152
[thumbnail of minor_thesis_compilation.pdf] Text
minor_thesis_compilation.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Actions (login required)

View Item View Item