Integrated Marketing Communication On The Evaluation Of Positive Brand Extension In Banking Industries

Prabowo, ArdianWahyu (2015) Integrated Marketing Communication On The Evaluation Of Positive Brand Extension In Banking Industries. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menguji pengaruh empat variabel komunikasi pemasaran terintegrasi yang terdiri dari periklanan, promosi penjualan, peristiwa dan pengalaman, penjualan pribadi pada evaluasi perpanjangan merek positif baik secara parsial dan bersamaan pada konsumen Brizzi di Kota Malang. Jenis penelitian adalah penelitian penjelasan. Penelitian ini dilakukan di Kota Malang. Ada 100 kuesioner yang didistribusikan kepada setiap konsumen yang telah menggunakan atau membeli Brizzi. Teknik pengambilan sampel adalah purposive sampling dan instrumen penelitian diuji dengan menggunakan uji validitas, uji realitas. Pengujian analisis data menggunakan analisis regresi berganda. Pengujian hipotesis yang digunakan adalah uji-t dan uji-F. Hasil analisis data menunjukkan bahwa semua variabel dalam komunikasi pemasaran terpadu memiliki pengaruh terhadap empat variabel komunikasi pemasaran terintegrasi, variabel periklanan memiliki pengaruh dominan terhadap ekstensi merek positif secara parsial dan simultan. Hasil dari penelitian ini dapat diterapkan dalam strategi pemasaran industri perbankan dan semua pihak yang berkepentingan untuk mempertahankan dan memaksimalkan komunikasi pemasaran terintegrasi untuk mendapatkan efek ekstensi positif di mata konsumen dan konsumen potensial.

English Abstract

This research aims to examine the influence of the four variables Integrated Marketing Communication that consist of Advertising, Sales Promotion, Events and Experiences, Personal Selling on the evaluation on Positive Brand Extension either partially and simultaneously on Brizzi consumers in Malang city. The type of research is explanatory research. This research was conducted in Malang city. There are 100 questionnaires distributed to every consumer who has used or bought Brizzi. The sampling technique was purposive sampling and the research instruments were tested using the Validity Test, Realibility Test. The data analysis testing used Multiple Regression Analysis. The hypothesis testing used was T-Test and F-Test. The results of the data analysis showed that all of variables in Integrated Marketing Communication has influence toward among four variables of Integrated Marketing Communication, advertising variable has dominant influence toward Positive Brand Extension partially and simultaneously. The results from this study can be applied in marketing strategy of banking industries and all interested parties for retaining and maximizing Integrated Marketing Communications to get a positive extension effects in the eyes of consumers and potential consumers.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2015/645/051508479
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 19 Nov 2015 09:24
Last Modified: 27 Oct 2021 07:22
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/108263
[thumbnail of ARDIAN_PRABOWO_SKRISI_FIX.pdf]
Preview
Text
ARDIAN_PRABOWO_SKRISI_FIX.pdf

Download (4MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item