The Influence Of Brand Image And Customer Perceived Value To Customer Satisfaction And Revisit Intention In Eco Green Park, Batu, East Java

Pudiprabowo, ThomasTunggul (2015) The Influence Of Brand Image And Customer Perceived Value To Customer Satisfaction And Revisit Intention In Eco Green Park, Batu, East Java. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengukur pengaruh citra merek dan nilai yang dipersepsikan konsumen terhadap kepuasan pelanggan dan niat Tinjau di Taman Hijau Eco, Batu, Jawa Timur. Penggunaan variabel mampu memecahkan masalah yang muncul di Taman Hijau Eco. Sampel dalam penelitian ini adalah konsumen yang pernah mengunjungi Eco Green Park, Batu, Jawa Timur. Teknik convenience sampling menggunakan sampling dengan 150 responden. Analisis parsial paling tidak (PLS) diterapkan untuk menganalisis data menggunakan model model luar dan batin. Hasil penelitian menunjukkan bahwa citra merek memiliki hubungan yang signifikan dengan kepuasan dan niat pelanggan untuk kembali, sementara nilai yang dipersepsikan konsumen juga memiliki pengaruh signifikan terhadap kepuasan konsumen dan niat berkunjung. Kepuasan konsumen itu sendiri memiliki pengaruh yang signifikan terhadap niat Wistisit.

English Abstract

The purpose of this study is to measure the influence of brand image and consumer perceived value on customer satisfaction and revisit intention in Eco Green Park, Batu, East Java. The use of variables is able to solve problems that arise in Eco Green Park. The sample in this research is the consumer who has ever visited the Eco Green Park, Batu, East Java. Convenience sampling technique using sampling with 150 respondents. Partial Least Square (PLS) analysis is applied to analyze the data using the model outer and inner models. The results showed that brand image has a significant relationship to customer satisfaction and intentions to come back, while the consumer perceived value also has a significant influence on consumer satisfaction and revisit intention. Consumer satisfaction itself has a significant influence on the revisit intention.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2015/609/051508443
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 17 Nov 2015 15:31
Last Modified: 27 Oct 2021 07:12
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/108223
[thumbnail of cover_sampai_appendices_untuk_di_burn_CD.pdf]
Preview
Text
cover_sampai_appendices_untuk_di_burn_CD.pdf

Download (7MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item