Consumer Motivation, Product Quality, And After-Sales Service Affecting Purchase Decision (Study On Consumer Of Used Car In Bekasi)

Widasari, HannaVania (2015) Consumer Motivation, Product Quality, And After-Sales Service Affecting Purchase Decision (Study On Consumer Of Used Car In Bekasi). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Industri otomotif saat ini telah berkembang lebih luas dengan segmen produksi yang lebih kreatif dan dinamis. Kebutuhan masyarakat Indonesia akan kendaraan roda empat telah meningkat dari tahun ke tahun. Perilaku konsumen dalam menentukan keputusan untuk memiliki mobil menjadi lebih bervariasi, banyak hal-hal yang menarik bagi jenis mobil yang mereka ingin membeli, dari merek, model, spesifikasi, harga, layanan purna jual, harga jual kembali, termasuk tren populer pada merek dan jenis mobil pada saat itu. Ini semua menciptakan motivasi konsumen untuk membuat keputusan pembelian. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh motivasi konsumen, kualitas produk, dan layanan purna jual terhadap keputusan pembelian. Objek penelitian ini adalah produk dari pengguna mobil bekas di sekitar Bekasi. Penelitian ini melibatkan 110 orang responden. Penulis mendistribusikan kuesioner untuk pengumpulan data dan menganalisa menggunakan analisis regresi linier berganda dengan software SPSS. Analisis regresi, uji F dan uji t, dilakukan dalam rangka mengakui hubungan antara variabel independen yaitu motivasi konsumen, kualitas produk, dan Pelayanan Purna Jual pada Keputusan Pembelian. Teknik sampling yang digunakan adalah Purposive sampling dan instrumen penelitian diuji menggunakan uji validitas, uji reliabilitas, dan uji asumsi klasik. Analisis regresi berganda dalam penelitian ini menunjukkan bahwa secara simultan, Motivasi Konsumen, kualitas produk, dan layanan purna jual mempunyai pengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian. Sementara itu, uji parsial menunjukkan bahwa variabel Motivasi Konsumen, kualitas produk, dan After-Sales Service mempunyai pengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian.

English Abstract

Car automotive industry currently has develop more widely with the production segment which more creative and dynamic. Indonesian society needs to the four-wheeled has increasing from year to year. Consumer behavior in determining the decision to have a car becomes more varied, a lot of things that are interest to the type of car they want to buy, from the brands, models, specification, price, after-sales service, resale price, and others including popular trends on the brand and type of car at the time. It all creates the motivation of consumer to make purchasing decision. The purpose of this research is to analyze the influence of consumer motivation, product quality, and after-sales service toward purchasing decision. The object of this research is product of used cars‟ user around Bekasi. This research involves 110 people as its respondents. Author distributes questionnaires for data collection and analyzes it with double-regression linear analysis by SPSS software. The regression analysis, F test and t test, were conducted in order to acknowledge the relationship among the independent variables that is Consumer motivation, Product Quality, and After-Sales Service on Purchasing Decision. The sampling technique used is Purposive sampling and the research instruments were tested using validity test, reliability test, and classical assumption test. The multiple regression analysis in this research showed that simultaneously, Consumer Motivation, Product quality, and After-Sales Service had significant effect on Purchasing Decision. Meanwhile, partial test shows that the variables of Consumer Motivation, Product quality, and After-Sales Service had significant effect on Purchasing Decision.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2015/387/051504672
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Endang Susworini
Date Deposited: 07 Jul 2015 12:52
Last Modified: 01 Nov 2021 04:00
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/107981
[thumbnail of CHAPTER_I,_II,_III,_IV,_V_pdf.pdf]
Preview
Text
CHAPTER_I,_II,_III,_IV,_V_pdf.pdf

Download (3MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item