Saragih, EllenVincensia (2017) Language Learning Styles Used By The First Year Students Of English Class Program At Faculty Of Social And Political Sciences Universitas Brawijaya. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Preferensi gaya belajar adalah salah satu faktor penting yang mempengaruhi keberhasilan proses pembelajaran. Setiap pelajar harus mengenali tentang gaya belajar mereka. Karena itu mereka dapat menyiapkan beberapa strategi yang tepat untuk membantu mereka memahami materi yang lebih baik. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menyelidiki dan memeriksa gaya belajar yang digunakan oleh siswa tahun pertama program kelas bahasa Inggris di Fakultas Ilmu Sosial dan Politik Universitas Brawijaya. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif deskriptif. Data diperoleh dari inventarisasi gaya belajar barsch (BLSI) sementara untuk menganalisis teori pembelajaran gaya Porter dan Hernacki (2007) digunakan. Populasi penelitian ini adalah 22 siswa dan peneliti mengambil semuanya sebagai sampel. Temuan menunjukkan bahwa 19 siswa menyukai satu jenis gaya belajar dan 3 siswa menyukai gaya bimodal yang merupakan kombinasi antara mode visual dan pendengaran. Namun, beberapa siswa tidak belajar sebagai preferensi mereka. Selanjutnya, gaya belajar visual menjadi jenis gaya belajar yang paling dominan disukai oleh para siswa. Sebagai kesimpulan, gaya belajar visual, auditori, kinestetik, dan bimodal digunakan oleh para peserta. Gaya belajar yang paling dominan yang ditemukan adalah visual (45,5%) diikuti oleh auditori (31,8%), bimodal (13,6%), dan kinestetik (9,09%).
English Abstract
Learning style preference is one of the important factors influencing the success of learning process. Every learner should recognize about their learning style. Therefore they could prepare some appropriate strategies to help them to understand the material better. The aims of this research are to investigate and to examine the learning styles used by the first year students of English Class Program at Faculty Social and Political Science Universitas Brawijaya. This research used descriptive quantitative approach. The data were obtained from Barsch Learning Style Inventory (BLSI) while to analyze the learning style Porter and Hernacki (2007) theory was used. The population of this study were 22 students and the researcher took all of them as the sample. The findings showed that 19 students favoured one type of learning style and 3 students favoured bimodal style which was the combination between visual and auditory mode. However, some students did not learn as their preferences. Furthermore, visual learning style became the most dominant type of learning style favoured by the students. In conclusion, visual, auditory, kinesthetic, and bimodal learning styles was used by the participants. The most dominant learning style which found was visual (45.5%) followed by auditory (31.8%), bimodal (13.6%), and kinesthetic (9.09%).
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2017/192/051701738 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 01 Mar 2017 09:04 |
Last Modified: | 19 Oct 2021 19:58 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102835 |
Preview |
Text
Scientific_Article_Ellen_Vincensia_Saragih_(135110100111020).pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Undergraduate_Thesis_Ellen_Vincensia_Saragih_(13511010011102.pdf Download (9MB) | Preview |
Actions (login required)
![]() |
View Item |