RosyidahAS, Zara (2017) The Teaching Of Vocabulary Of English For Young Learner At Global Ednovation Kindergarten Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Bahasa Inggris adalah bahasa asing bagi siswa Indonesia. Saat ini, bahasa Inggris menjadi sangat penting bagi semua orang. Kami belajar bahasa Inggris mulai dari anak hingga dewasa di sekolah atau kursus bahasa Inggris. Bahasa Inggris diperkenalkan sebagai bahasa asing sesegera mungkin, terutama untuk pelajar muda di taman kanak-kanak. Mengajar Bahasa Inggris kepada Pelajar Muda terutama untuk siswa TK `, difokuskan pada pengajaran kosakata karena pelajar muda masih diperkenalkan dengan bahasa baru di mana ia belum pernah dipelajari sebelumnya. Ada banyak strategi pengajaran dan media yang digunakan untuk mengajar kosakata bahasa Inggris untuk pelajar muda. Strategi dan media membuat proses pengajaran lebih efektif. Selain itu, strategi pengajaran dan media harus menarik. Jadi, siswa dapat menikmati proses pembelajaran. Penelitian ini berusaha mencari tahu apa strategi dan media pengajaran yang digunakan oleh guru untuk meningkatkan kosa kata untuk pelajar muda. Studi ini adalah penelitian deskriptif kualitatif. Subjeknya adalah guru Sunshine Class / TK B dari Global Ednovation TK. Kelas ini terdiri dari dua puluh empat siswa dibagi menjadi dua kelas kecil dan tiga guru. Untuk menyelesaikan data, peneliti menggunakan kuesioner, wawancara, daftar periksa observasi dan merekam video proses pengajaran. Sumber data berasal dari guru-guru Inggris kelas sinar matahari, dua guru bahasa Inggris Indonesia dan satu penutur asli Inggris. Hasilnya memaparkan bahwa guru menggunakan berbagai strategi pengajaran dan media untuk mengajar kosa kata. Strategi yang sebagian besar digunakan adalah mendengarkan dan mengulangi, mendengarkan dan melakukan, menggambar dan warna, pembelajaran kelompok, pembelajaran bahasa komunikasi, dll. Media kebanyakan digunakan adalah realia, gambar, flashcard, dan lagu. Guru selalu meninjau kosa kata setiap pagi sebelum memberikan pelajaran. Hampir semua siswa di Global Ednovation memiliki penguasaan kosakata.
English Abstract
English is foreign language for Indonesian students’. Nowadays, English becomes very important for everyone. We learn English starting from child until adult in school or English courses. English was introduced as foreign language as soon as possible, especially for young learners at Kindergarten. Teaching English to young learners especially for Kindergarten students’, is focused on teaching vocabulary because young learners are still introduced to new language in which it has not ever been learned before. There are many teaching strategies and media used to teach English vocabulary for young learners. The strategies and media make teaching process more effective. Beside that, teaching strategies and media must be interesting. So, students can enjoy the learning process. This study was trying to find out what are teaching strategies and media used by teacher to increase vocabulary for young learners. The study was descriptive qualitative research. The subject was teachers of Sunshine class/TK B of Global Ednovation Kindergarten. This class consist of twenty four students divided into two small class and three teacher. For completing the data, the researcher used questionnaire, interview, observation checklist and record a video the teaching process. The source of data was derived from the English Teachers of Sunshine class, two Indonesian English teachers and one English native speaker. The result exposes that the teacher used various teaching strategies and media for teaching vocabulary. Strategies mostly used were listen and repeat, listen and do, draw and colour, group learning, communication language learning, etc. Media mostly used were realia, picture, flashcard and song. Teachers always reviewed vocabulary every morning before deliver the lesson. Almost all students at Global Ednovation had mastery vocabulary.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2017/179/051701096 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 23 Feb 2017 14:59 |
Last Modified: | 19 Oct 2021 15:01 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102820 |
Preview |
Text
ZARA_ROSYIDAH_-_135110500111037.pdf Download (8MB) | Preview |
Preview |
Text
ZARA_ROSYIDAH_-_135110500111037_(ARTIKEL).pdf Download (2MB) | Preview |
Actions (login required)
![]() |
View Item |