Concealment of Sexual Orientation in Tennessee Williams Suddenly, Last Summer.

Maharani, Della (2016) Concealment of Sexual Orientation in Tennessee Williams Suddenly, Last Summer. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Gay dan lesbian dikategorikan sebagai minoritas karena mereka memiliki orientasi seksual yang berbeda dari mayoritas. Karena asumsi negatif dan diskriminasi yang diterima oleh kaum gay dan lesbian, mereka berusaha menyembunyikan orientasi seksual mereka seperti apa yang telah diilustrasikan dalam karakter bernama Sebastian di Tiba-tiba, musim panas lalu oleh Tennessee Williams. Peneliti menggunakan teori queer oleh Eve Kosofsky Sedgwick yang berkaitan dengan keinginan closet homoseksual dan homososial tentang bagaimana perempuan adalah saluran antara hubungan jantan-laki-laki-perempuan. Penelitian ini bermaksud untuk meneliti masalah pada homoseksualitas, mengenai penyembunyian orientasi seksual di Tennessee Williams `tiba-tiba musim panas lalu peneliti menemukan bahwa perilaku dan tindakan Sebastian terkait dengan closet homoseksualitas. Peneliti menemukan bahwa Sebastian adalah lemari homoseksual, yang merupakan orang yang pendiam yang menghindari masyarakat dan tidak menyukai eksploitasi pribadi dari publik. Sebastian juga menggunakan ibunya dan Catharine sebagai janggut untuk menyembunyikan orientasi seksualnya. Sebagai kesimpulan, ada penyembunyian orientasi seksual yang dilakukan oleh Sebastian di Tennessee Williams tiba-tiba, musim panas lalu yang digambarkan dalam perilakunya dan tindakannya melalui dialog karakter lain.

English Abstract

Gays and lesbians are categorized as minority because they have different sexual orientation from the majority. Due to negative assumption and discrimination received by gays and lesbians, they try to hide their sexual orientation like what has been illustrated in a character named Sebastian in Suddenly, Last Summer by Tennessee Williams. The researcher used queer theory by Eve Kosofsky Sedgwick related to closet homosexual and Homosocial Male Desire about how female is a conduit between male-male-female relationships. This study intends to scrutinize an issue on homosexuality, regarding concealment of sexual orientation in Tennessee Williams’ Suddenly Last Summer The researcher found that Sebastian behavior and act are related to closet homosexuality. The researcher found that Sebastian is closet homosexual, which is a quiet person who avoids the public and does not like personal exploitation from public. Sebastian also uses his mother and Catharine as a beard to hide his sexual orientation. In conclusion, there is the concealment of sexual orientation done by Sebastian in Tennessee Williams Suddenly, Last Summer that portrayed in his behavior and action through other characters dialogue.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2016/645/051608615
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 02 Sep 2016 10:28
Last Modified: 21 Oct 2021 02:28
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102557
[thumbnail of SKRIPSI_DELLA.pdf]
Preview
Text
SKRIPSI_DELLA.pdf

Download (4MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item