Shofa, MustikaIvanAulia (2016) Improving Students’ Vocabulary Through Realia: A Classroom Action Research On The Seventh Grade Students Of Smpn 2 Balen. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Kosakata adalah aspek penting dalam menguasai bahasa. Siswa SMP harus menguasai kosa kata untuk meningkatkan keterampilan bahasa Inggris mereka. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk meningkatkan kosa kata siswa kelas tujuh SMPN 2 Balen dengan menggunakan Media Realia. Penelitian ini dilakukan di VII kelas di SMPN 2 Balen yang terdiri dari 31 siswa. Penelitian ini menggunakan penelitian tindakan kelas sebagai desain untuk menyelesaikan masalah. Penelitian ini terdiri dari satu siklus dengan tiga pertemuan. Data diambil dengan observasi selama proses belajar mengajar, wawancara dengan guru, dan dokumentasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa ada peningkatan kosakata siswa yang telah dirawat dengan menggunakan media realia, yang dapat dilihat dari skor hasil pre-test dan post-test. Dalam pre-test, ada 3,3% dari siswa yang memiliki skor di atas kriteria skor minimum dan dalam posttest, 96,7% siswa yang memiliki skor di atas kriteria skor minimum. Skor rata-rata dalam pre-test adalah 54,5 dan skor rata-rata post-test adalah 87,3. Untuk menyimpulkan, ada peningkatan kosakata siswa selama implementasi dengan menggunakan Media Realia. Berdasarkan hasil penelitian ini, penulis menyarankan guru untuk memberikan lebih banyak perhatian pada kosakata siswa, karena kosakata dapat membuat siswa lebih mudah untuk kaya akan tujuan bahasa Inggris. Selanjutnya, guru perlu menerapkan media dalam proses pembelajaran untuk menarik lebih banyak motivasi siswa. Peneliti menyarankan kepada peneliti lebih lanjut yang tertarik untuk melakukan penelitian serupa untuk melakukan lebih dari satu siklus untuk mendapatkan hasil maksimal.
English Abstract
Vocabulary is an important aspect in mastering the language. Junior High School students must master vocabulary to improve their English skills. The goal of this study is to improve the vocabulary of the seventh grade students of SMPN 2 Balen by using realia media. This study was conducted at VII A class in SMPN 2 Balen that consisted of 31 students. This study used classroom action research as the design to solve the problem. This study consisted of one cycle with three meetings. The data was taken by observation during the teaching and learning process, interview with the teacher, and documentation. The result of this study shows that there is an improvement of the students’ vocabulary that had been treated by using realia media, which can be seen from the score result of pre-test and post-test. In the pre-test, there are 3.3% of the students having score above the criterion minimum score and in the posttest, 96.7% of the students having score above the criterion minimum score. The average score in the pre-test is 54.5 and the average score of post-test is 87.3. To conclude, there is improvement of students’ vocabulary during the implementation by using realia media. Based on the result of this study, the writer suggests the teacher to give more attention to students’ vocabulary, because vocabulary can make students easier to rich the goal of English. Next, the teacher needs to apply the media in learning process to attract more students’ motivation. The researcher suggests to further researchers who are interested to conduct similar research to conduct more than one cycle to get maximal result.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2016/541/051607850 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 13 Sep 2016 11:37 |
Last Modified: | 20 Oct 2021 11:09 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102443 |
Preview |
Text
SKRIPSI_MUSTIKA_IVAN_AULIA_SHOFA_125110501111031.pdf Download (8MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |