Students’ Perception toward the Use of Drilling Technique in Teaching Conversation at SMPN 10 Malang.

Adiratna, NisitaWiweka (2016) Students’ Perception toward the Use of Drilling Technique in Teaching Conversation at SMPN 10 Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menggambarkan tentang persepsi siswa terhadap penggunaan teknik pengeboran dalam pengajaran percakapan. Itu dilakukan di SMPN 10 Malang. Ada 25 siswa kelas 8D yang dipilih sebagai subjek penelitian. Kelas ini dipilih berdasarkan rekomendasi Guru ECC, dan kelas 8D adalah salah satu kelas yang sangat baik di SMPN 10 Malang. Penelitian ini menerapkan penelitian deskriptif-kualitatif. Untuk mengumpulkan data, penelitian ini menggunakan beberapa instrumen. Mereka adalah daftar periksa observasi, kuesioner siswa, kuesioner guru, dan wawancara guru. Data penelitian ini dianalisis dengan mengatur, menuliskan wawancara dari guru, dan menghitung hasil kuesioner siswa, dan menarik kesimpulan. Dari temuan, ditemukan bahwa persepsi siswa positif terhadap penggunaan teknik pengeboran yang digunakan oleh guru dalam mengajar percakapan. 96% siswa sepakat bahwa keterampilan percakapan penting untuk masa depan mereka, 92% siswa sepakat bahwa pembelajaran percakapan keterampilan dapat membuat mereka terbiasa berbicara bahasa Inggris, 72% siswa sepakat bahwa mereka menikmati ketika guru mereka menjelaskan tentang materi untuk percakapan, 72% siswa Setuju bahwa para siswa dapat menghafal materi dengan mudah dengan penggunaan pengeboran, 88% siswa sepakat bahwa teknik pengeboran menarik, 84% siswa sepakat bahwa teknik pengeboran sangat membantu bagi mereka untuk menghafal material dalam percakapan, itu berarti bahwa sebagian besar Siswa berpikir bahwa pengeboran dapat membantu mereka menghafal materi dalam percakapan, 48% siswa memilih netral untuk kebutuhan untuk mengubah teknik pengajaran, itu berarti bahwa beberapa siswa merasa ragu-ragu atau tidak yakin apakah guru perlu mengubah teknik atau tidak. 100% Siswa setuju bahwa teknik pengeboran membantu mereka mendapatkan lebih banyak pengetahuan dalam percakapan, dan 96% siswa sepakat bahwa teknik pengeboran dapat meningkatkan keterampilan berbicara mereka. Dapat disimpulkan bahwa persepsi siswa tentang kelas 8D adalah positif. Hasil penelitian menunjukkan, guru sudah menerapkan teknik pengeboran yang baik untuk mengajarkan percakapan, tetapi disarankan untuk menerapkan teknik pengajaran lain untuk menghindari kebosanan.

English Abstract

This research aims to describe about students’ perception toward the use of drilling technique in teaching conversation. It was conducted at SMPN 10 Malang; there were 25 students of 8D class selected as the subject of the study. This class was selected based on ECC teacher’s recommendation, and 8D class is one of excellent classes in SMPN 10 Malang. The research applied descriptive-qualitative research. To collect the data, this study used some instruments; they were observation checklist, students’ questionnaire, teacher’s questionnaire, and teacher’s interview. The data of this research were analyzed by organizing, transcribe the interview from the teacher, and calculate the result of students’ questionnaire, and drawing conclusion. From the findings, it was found that the students’ perception was positive toward the use of drilling technique used by the teacher in teaching conversation. 96% students agreed that conversation skill is important for their future, 92% students agreed that learning conversation skill can make them become accustomed to speak English, 72% students agreed that they enjoyed when their teacher explained about the material for conversation, 72% students agreed that the students can memorize the material easily with the use of drilling, 88% students agreed that drilling technique was interesting, 84% of students agreed that drilling technique is helpful for them to memorize the material in conversation, it means that most of the students thought that drilling can help them to memorize the material in conversation, 48% students chose neutral for needs to change the teaching technique, it means that some students felt hesitated or not sure whether the teacher need to change the technique or not. 100% students agree that drilling technique helps them to get more knowledge in conversation, and 96% students agreed that drilling technique can improve their speaking skill. It can be concluded that students’ perception of 8D class were positive. The result of the research showed, the teacher already applied good drilling technique to teach conversation, but it is suggested to apply another teaching techniques to avoid boredom.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2016/494/051607803
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 05 Sep 2016 09:04
Last Modified: 20 Oct 2021 08:28
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102391
[thumbnail of STUDENTS'_PERCEPTION_TOWARDS_THE_USE_OF_DRILLING_TECHNIQUES_NISITA_gabung.pdf]
Preview
Text
STUDENTS'_PERCEPTION_TOWARDS_THE_USE_OF_DRILLING_TECHNIQUES_NISITA_gabung.pdf

Download (7MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item