Yasin, FityaNadhilla (2016) Teacher’s Strategies In Teaching Reading Comprehension On The Tenth Grade Of Smk Negeri 3 Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Dalam proses pengajaran dan pembelajaran, strategi memiliki peran yang sangat penting karena kegiatan belajar mengajar tidak dapat berjalan secara otomatis. Sejalan dengan pernyataan itu, peran guru pada strategi diperlukan dalam proses pembelajaran untuk meningkatkan kemampuan siswa. Berdasarkan penjelasan di atas, peneliti tertarik untuk mengetahui strategi guru dalam membaca pemahaman pembelajaran, dan ada beberapa strategi untuk meningkatkan kemampuan siswa pada pembelajaran pemahaman membaca. Strategi-strategi tersebut menghafal, qars, permainan, strategi diskusi. Semua strategi tersebut adalah mode pengajaran yang sangat penting dan populer untuk tindakan membaca proses pemahaman. Penelitian ini menggambarkan bagaimana strategi membaca pemahaman diterapkan dalam mengajar pemahaman membaca pada kelas sepuluh SMK Negeri 3 Malang. Selain itu, tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi guru dalam pemahaman membaca pada kelas sepuluh BSN 1of SMK Negeri 3 Malang. Penelitian ini menggunakan penelitian kualitatif deskriptif. Peneliti mengumpulkan data melalui observasi dan wawancara. Peserta penelitian ini adalah guru bahasa Inggris dan mahasiswa SMK Negeri 3 Malang. Hasil penelitian menunjukkan bahwa strategiSimplemented oleh guru dalam mengajar pemahaman membaca adalah: strategi menghafal, strategi QARS (hubungan tanya jawab), permainan dan strategi diskusi. Dengan strategi-strategi tersebut para siswa dapat dengan mudah memahami teks pemahaman membaca. Selain itu, hasilnya menunjukkan bahwa strategi guru dalam mengajar pemahaman membaca memberikan kontribusi besar untuk mempengaruhi siswa pada proses membaca pembelajaran, terutama pada perubahan pola pikir siswa dalam belajar bahasa Inggris.
English Abstract
In teaching and learning process, strategies have very important role because teaching and learning activities cannot run automatically. In line with that statement,the role of the teacher on strategies is needed in the learning process to increase the students’ ability. Based on the explanation above, the researcher was interested to find out the teachers strategies in reading comprehension learning, and there are some strategies to increase students ability on reading comprehension learning. Those strategies are Memorizing, QARs, Games, Discussion strategies. All of those strategies are very important and popular modes of teaching for the act of reading comprehension process. This study described how reading comprehension strategies were applied in teaching reading comprehension on the tenth grade of SMK Negeri 3 Malang. Moreover, the objective of this study is to know the teacher’s strategies in reading comprehension on the tenth grade BSN 1of SMK Negeri 3 Malang. This study used a descriptive qualitative research. The researcher collected the data through observation and interview. The participants of this research were the English teacher and the studentsof SMK Negeri 3 Malang. The result showed that strategiesimplemented by teachers in teaching reading comprehension were: Memorizing Strategy, QARs Strategy (Question and Answer Relationship), Games and Discussion Strategy. With those strategies the students can easily understand the text of reading comprehension. In addition, the result showed that the teacher’s strategies in teaching reading comprehension gave big contribution to influence the students on the learning reading process, especially on changing the student’s mindset in learning English.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2016/453/051607676 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 13 Sep 2016 13:30 |
Last Modified: | 20 Oct 2021 07:35 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102346 |
Preview |
Text
FITYA_PDF_SKRIPSI.pdf Download (8MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |