The Techniques Of Teaching Speaking In English Conversation Class At Smpn 10 Malang

Amanda, HildaRistaDewi (2016) The Techniques Of Teaching Speaking In English Conversation Class At Smpn 10 Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini dimaksudkan untuk mengetahui teknik pengajaran yang digunakan oleh guru ECC dalam mengajar berbicara. Penelitian ini dilakukan di SMPN 10 Malang. Subjek utama dari penelitian ini adalah guru ECC, dan subjek sekunder adalah 3 siswa dari kelas 8D. Penelitian ini menggunakan deskriptif kualitatif sebagai desain penelitian. Peneliti melakukan pengamatan kelas untuk mendapatkan informasi tentang mengajar teknik berbicara yang digunakan oleh guru dalam proses belajar mengajar. Wawancara dengan guru dilakukan untuk mendapatkan informasi tentang teknik berbicara mengajarkan dari sudut pandang guru. Peneliti juga melakukan wawancara dengan siswa untuk mendapatkan informasi tentang masalah siswa dalam belajar berbicara dan mengajarkan teknik berbicara yang digunakan oleh guru dari sudut pandang siswa. Dalam penelitian ini, peneliti menemukan bahwa guru menggunakan beberapa teknik pengajaran berbicara. Dari pengamatan kelas, peneliti menemukan bahwa guru menggunakan akting dari skrip dan permainan peran. Dari pengamatan kelas, wawancara dengan guru dan dengan siswa, peneliti menemukan bahwa guru juga menggunakan pengeboran. Guru juga menggunakan teknik berbicara mengajar lainnya, mereka adalah percakapan, presentasi, diskusi, dan pemodelan. Disarankan kepada guru ECC untuk terus menggunakan berbagai teknik pengajaran dan untuk memilih teknik pengajaran yang paling tepat seperti siapa saya permainan untuk membantu siswa dalam mengatasi masalah mereka dalam berbicara. Disarankan kepada guru bahasa Inggris untuk mempertimbangkan karakteristik dan masalah siswa mereka dalam menentukan teknik dalam mengajar berbicara. Ini juga disarankan kepada para peneliti masa depan untuk melakukan penelitian serupa di tingkat yang berbeda, dan untuk melakukan penelitian tentang teknik berbicara pengajaran terbaru yang diterapkan dalam proses belajar mengajar.

English Abstract

This research is intended to find out teaching speaking techniques used by the ECC teacher in teaching speaking. This research was conducted at SMPN 10 Malang. The primary subject of this research was the ECC teacher, and the secondary subject were 3 students from 8D class. This research used descriptive qualitative as the research design. The researcher conducted classroom observation to get information about teaching speaking techniques used by the teacher in the teaching and learning process. Interview with the teacher was conducted to obtain information about teaching speaking techniques from the teacher’s point of view. The researcher also conducted an interview with the students to get information about students’ problems in learning speaking and teaching speaking techniques used by the teacher from students’ point of view. In this research, the researcher found that the teacher used some teaching speaking techniques. From the classroom observation, the researcher found that the teacher used acting from a script and role-play. From the classroom observation, interview with the teacher and with the students, the researcher found that the teacher also used drilling. The teacher also used other teaching speaking techniques, they are conversation, presentation, discussion, and modelling. It is suggested to the ECC teacher to keep using various teaching speaking technique and to choose the most appropriate teaching speaking technique like who am i game to help the students in overcoming their problems in speaking. It is suggested to English teachers to consider about their students’ characteristics and problems in determining the techniques in teaching speaking. It is also suggested to future researchers to conduct a similar research in different level, and to conduct a research about the newest teaching speaking techniques applied in teaching and learning process.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2016/382/051607521
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 06 Sep 2016 10:13
Last Modified: 20 Oct 2021 04:03
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102268
[thumbnail of The_Techniques_of_Teaching_Speaking_in_English_Conversation_Class_at_SMPN_10_Malang.pdf]
Preview
Text
The_Techniques_of_Teaching_Speaking_in_English_Conversation_Class_at_SMPN_10_Malang.pdf

Download (7MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item