Ratnasari, Endang (2016) Classroom Participation In English Lesson Across Different Achievement Levels In Xi Mia Sma Widya Gama Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini mengidentifikasi partisipasi kelas kelas siswa yang lebih tinggi dalam pelajaran bahasa Inggris di SMA Widya Gama Malang. Itu difokuskan pada partisipasi kelas dalam pelajaran bahasa Inggris, karena di Indonesia Bahasa Inggris memainkan peran sebagai bahasa asing di mana pembelajaran terjadi terutama di kelas sehingga menuntut siswa untuk secara aktif terlibat dalam partisipasi kelas dalam pelajaran bahasa Inggris. Ada dua masalah penelitian, yaitu: (1) Apa faktor yang mendorong siswa `Partisipasi kelas dalam pelajaran bahasa Inggris?, (2) Apa faktor yang mencegah siswa` partisipasi kelas dalam pelajaran bahasa Inggris?. Penelitian ini mempekerjakan studi kasus kualitatif di mana enam sider kesebelas sains di berbagai tingkat pencapaian dipilih untuk menjadi peserta penelitian. Data dikumpulkan melalui tinjauan dokumen terhadap skor siswa dalam pelajaran bahasa Inggris dalam tes istilah akhir pertama, pengamatan kualitatif, catatan lapangan, bahan audio kualitatif, wawancara kualitatif dengan guru bahasa Inggris, dan diskusi kelompok dengan peserta. Studi ini menemukan bahwa lingkungan pedagogis dan pendidikan: iklim emosional & amp. pendekatan guru, dan lingkungan kelas: dukungan guru & amp. Kompetisi siswa, adalah faktor-faktor yang mendorong siswa di berbagai tingkat pencapaian untuk berpartisipasi dalam pelajaran bahasa Inggris. Namun, emosi siswa: keyakinan, lingkungan pedagogis dan pendidikan: norma interaksi, dan lingkungan kelas: pembelajaran partisipatif & amp. Keterlibatan kelas, adalah faktor yang mencegah siswa di berbagai tingkat pencapaian untuk berpartisipasi dalam pelajaran bahasa Inggris. Guru harus memberikan waktu yang memadai kepada siswa untuk menanggapi pertanyaan, menggunakan beberapa kegiatan yang mendorong siswa untuk berpartisipasi aktif dalam pelajaran bahasa Inggris, misalnya perdebatan, permainan peran, dan memberikan proyek kreatif kepada siswa untuk memeriahkan lingkungan kelas, misalnya Portofolio, Buku Dream, dan dorong mereka untuk berpartisipasi aktif di kelas.
English Abstract
This research identifies classroom participation of Science Eleventh Graders in English lesson at SMA Widya Gama Malang. It was focused on classroom participation in English lesson, since in Indonesia English plays role as a foreign language in which learning occurs mainly in classroom so that it requires students to actively engage in classroom participation in English lesson. There are two problems of the study, namely: (1) What are the factors that encourage students‟ classroom participation in English lesson?, (2) What are the factors that discourage students‟ classroom participation in English lesson?. This research employed a qualitative case study in which six Science Eleventh Graders across different achievement levels are selected to be the participants of the study. The data were collected through document review towards students‟ score in English lesson in the first final term test, qualitative observations, field notes, qualitative audio visual materials, qualitative interview with the English teacher, and focus group discussion with the participants. This study finds that pedagogical and education environment: emotional climate & teacher approachability, and classroom environment: teacher support & student competition, are factors that encourage students across different achievement levels to participate in English lesson. However, student emotions: confidence, pedagogical and education environment: interaction norms, and classroom environment: participative learning & classroom involvement, are factors that discourage students across different achievement levels to participate in English lesson. The teacher should give adequate time to the students to respond to questions, use several activities that encourage the students to actively participate in English lesson, for instance debate, role-play, and give creative projects to the students to enliven classroom environment, for instance portfolio, dream book, and encourage them to actively participate in class.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2016/310/051606727 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 30 Aug 2016 09:56 |
Last Modified: | 19 Oct 2021 07:44 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102189 |
Preview |
Text
ENDANG_RATNASARI_-_125110500111010-_CLASROOM_PARTICIPATION_~1.pdf Download (5MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |