Husnayah, Balqis (2015) The English Teachers’ Classroom Management for the Second Year Students at SMP Negeri 10 Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Manajemen kelas adalah semua tindakan yang dilakukan oleh guru di kelas untuk menyediakan lingkungan belajar yang efektif bagi siswa selama waktu belajar. Seorang guru juga dapat memainkan beberapa peran berbeda dalam kegiatan kelas yang dianggap sebagai manajemen kelas. Oleh karena itu, peneliti melakukan penelitian untuk mengetahui manajemen kelas guru bahasa Inggris selama kegiatan pengajaran bahasa Inggris dimulai dari kegiatan pembukaan, sementara aktivitas, kegiatan penutupan, dan juga peran guru yang dimainkan oleh guru bahasa Inggris. Penelitian ini dilakukan di SMP Negeri 10 Malang dan mengambil guru bahasa Inggris yang mengajar kelas 8J sebagai peserta. Penelitian ini menggunakan studi kasus sebagai desain penelitian dengan tiga instrumen. Ada daftar periksa observasi, panduan wawancara, dan catatan lapangan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa guru bahasa Inggris membuka kelas dengan menyapa para siswa, memulai pelajaran setelah para siswa siap, dan meninjau pengetahuan siswa sebelumnya dengan pengetahuan baru bahwa mereka akan belajar. Selama aktivitas sementara, guru bahasa Inggris dapat menjelaskan materi dengan jelas, memberikan kegiatan dan instruksi yang jelas, menggunakan media pengajaran pendukung, mendorong siswa untuk lebih aktif, memberikan umpan balik yang sesuai dan memuji siswa, membantu siswa yang tidak melakukannya memahami pelajaran, dan memeriksa pemahaman siswa. Sebelum waktu pelajaran selesai, guru bahasa Inggris selalu meninjau materi bersama dengan para siswa, memberi mereka pekerjaan rumah, memberikan motivasi kepada para siswa, memberikan sedikit informasi tentang pelajaran berikutnya, dan menutup kelas dengan benar. Selama pengamatan, guru bahasa Inggris selalu memainkan peran sebagai pengontrol, penyelenggara, penilai, sumber daya, dan pengamat. Dia jarang memainkan peran sebagai tutor dan prompter, juga dia tidak pernah berperan sebagai peserta. Peneliti menyarankan guru bahasa Inggris untuk menciptakan kegiatan yang lebih menarik. Ini bisa menjadi permainan atau diskusi yang melibatkan partisipasi siswa. Saran untuk peneliti berikutnya, mereka melakukan penelitian untuk mengetahui persepsi siswa terhadap manajemen kelas guru karena mempertimbangkan persepsi siswa penting untuk mengevaluasi manajemen kelas guru.
English Abstract
Classroom management is all actions performed by the teacher in the classroom to provide an effective learning environment for the students during the learning time. A teacher also can play some different roles in classroom activity that is considered as the classroom management. Therefore, the researcher conducted the study to find out the English teachers’ classroom management during the teaching English activities started from the opening activity, whilst activity, closing activity, and also the teachers’ roles played by the English teacher. This study was conducted at SMP Negeri 10 Malang and took the English teacher who taught the 8J class as the participant. This study used case study as the research design with three instruments. There were observation checklist, interview guide, and field notes. The result showed that the English teacher opened the classroom by greeting the students, started the lesson after the students were ready, and reviewed students’ previous knowledge with the new knowledge that they were going to learn. During the whilst activity, the English teacher was able to explain the material clearly, gave clear activities and instructions, used supporting teaching media, encouraged the students to be more active, gave appropriate feedback and compliment to the students, assisted the students who did not understand the lesson, and checked students’ understanding. Before the lesson time was over, the English teacher always reviewed the material together with the students, gave them homework, gave motivation to the students, gave slight information about the next lesson, and closed the class properly. During the observation, the English teacher always played a role as controller, organizer, assessor, resource, and observer. She rarely played a role as tutor and prompter, also she never played a role as participant. The researcher suggests the English teacher to create more attractive activities. It can be a game or discussion that involves students’ participation. The suggestion for next researchers, they conduct a research to know students’ perception towards teachers’ classroom management because considering students’ perception is important to evaluate teacher’s classroom management.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2016/308/051606725 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 29 Aug 2016 13:32 |
Last Modified: | 19 Oct 2021 07:41 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102186 |
Preview |
Text
Cover+Daftar_Isi.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Daftar_Lampiran.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Bab_III.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Bab_V.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Bab_II.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Bab_IV.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Kata_Pengantar.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Referensi.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Daftar_Tabel.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Lembar_Pengesahan.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Bab_I.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
The_English_Teacher's_Classroom_Management_for_Second_Year_Students_at_SMPN_10_Malang.pdf Download (3MB) | Preview |
Preview |
Text
ABSTRACT.pdf Download (2MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |