Verit, ZelvioApri (2016) Improving The First Year Students’ Achievement Of Present Continuous Tense By Using Snakes And Ladders Board Game At Smk Negeri 1 Batu. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Ada beberapa elemen bahasa, salah satunya adalah tata bahasa. Tata bahasa yang baik membuat pembicara tidak disalahpahami. Beberapa siswa berpikir bahwa tata bahasa adalah salah satu subjek yang membingungkan dan membosankan untuk dipelajari. Masalah yang sama juga terjadi pada siswa tahun pertama SMK Negeri 1 Batu. Oleh karena itu, dengan menggunakan penelitian tindakan kelas, penulis bermaksud untuk menyelesaikan masalah mereka dan meningkatkan prestasi mereka dalam menggunakan tense terus menerus dengan menggunakan permainan papan ular dan tangga. Penelitian tindakan kelas yang dilakukan oleh penulis terdiri dari empat pertemuan. Dengan demikian, penulis melakukan pengamatan terhadap tindakan dan mengevaluasi tindakan dalam setiap pertemuan. Selanjutnya, dalam mengumpulkan data, penulis melakukan tes tata bahasa sebelum dan setelah menerapkan strategi. Selain tes, penulis juga menggunakan wawancara, daftar periksa observasi, dan catatan lapangan untuk mengumpulkan data pendukung. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa ada peningkatan yang signifikan terhadap pencapaian siswa dalam menggunakan tense terus menerus setelah pertandingan ular dan tangga telah diterapkan di kelas. Pada pre-test, hanya ada 16% siswa yang lulus kriteria tingkat penguasaan minimum bahasa Inggris. Ini meningkat secara signifikan pada post-test bahwa ada 76% siswa yang lulus kriteria tingkat penguasaan minimum bahasa Inggris. Ini berarti bahwa penelitian tindakan kelas berhasil diselesaikan. Itu juga menunjukkan bahwa permainan ular dan tangga bisa menjadi cara yang efektif dalam meningkatkan prestasi siswa dalam menggunakan tense terus menerus. Menurut temuan di atas, penulis menyarankan guru bahasa Inggris untuk menciptakan media tertentu untuk mengajarkan tegang terus menerus atau mengembangkan media yang telah diusulkan oleh penulis untuk mengajar tata bahasa lainnya. Untuk peneliti masa depan yang ingin melakukan penelitian serupa, penelitian ini dapat digunakan sebagai referensi yang berkaitan dengan penggunaan permainan papan ular dan tangga dalam mempelajari tata bahasa atau pembelajaran bahasa lain dengan menggunakan game. Penulis juga menyarankan lembaga untuk memberikan pengetahuan bahasa Inggris tentang pengajaran dengan menggunakan media melalui seminar atau lokakarya.
English Abstract
There are several language elements, one of them is grammar. Good grammar keeps the speaker from being misunderstood. Some students think that grammar is one of confusing and boring subjects to be learned. The same problem also happened to the first year students of SMK Negeri 1 Batu. Therefore, by using classroom action research the writer intended to solve their problem and improve their achievement in using present continuous tense by using snakes and ladders board game. The classroom action research conducted by the writer consisted of four meetings. Thus, the writer conducted an observation toward the action and evaluated the action in each meeting. Further, in collecting the data, the writer conducted grammar test before and after implementing the strategy. Beside the tests, the writer also used interview, observation checklist, and field notes to collect the supporting data. The result of this study showed that there was significant improvement toward the students’ achievement in using present continuous tense after the snakes and ladders board game had been implemented in the classroom. On the pre-test, there were only 16% of students who passed the minimum mastery level criterion of English. It increased significantly on the post-test that there were 76% of students who passed the minimum mastery level criterion of English. It means that the classroom action research was successfully accomplished. It also showed that the snakes and ladders board game could be an effective way in improving students’ achievement in using present continuous tense. According to the findings above, the writer suggests the English teacher to create a certain media in order to teach present continuous tense or develop the media that had been proposed by the writer in order to teach other grammar. For the future researcher who wants to conduct similiar research, this research could be used as a reference related to the use of snakes and ladders board game in learning grammar or the learning other tenses by using game. The writer also suggests the institution to provide English teachers with knowledge about teaching by using media through seminar or workshop.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2016/290/051606707 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 13 Sep 2016 11:01 |
Last Modified: | 19 Oct 2021 07:21 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102167 |
Preview |
Text
7._CHAPTER_I.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
5._ABSTRACT.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
2._SUPERVISOR'S_APPROVAL.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
6._TABLE_OF_CONTENTS,_figure,_table,_appendix.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
3._BOARD_OF_EXAMINERS.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
4._ACKNOWLEDGEMENT.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
8._CHAPTER_II.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
12._CHAPTER_VI.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
11._CHAPTER_V.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
9._CHAPTER_III.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
13._REFERENCES.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
10._CHAPTER_IV.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
1._DECLARATION_OF_AUTHORSHIP.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
0._COVER_SKRIPSI.pdf Download (2MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |