The Impact Of Cataleya’s Trauma In Colombiana Movie By Olivier Megaton

Rahma, Aulia (2016) The Impact Of Cataleya’s Trauma In Colombiana Movie By Olivier Megaton. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Colombiana adalah film yang disutradarai oleh Olivier Megaton, sebuah film action yang diproduksi oleh Sony Picture 2011, ditulis oleh Luc Besson dan Robert Carmen. Karakter utamanya adalah Cataleya, yang menyaksikan orang tuanya meninggal ketika ia masih kecil. Pengalaman Cataleya ketika ia masih kecil mempengaruhi perilakunya hingga dewasa. Oleh karena itu, penulis fokus pada bagaimana pengalaman trauma ketika ia masih kecil yang mempengaruhi perilaku Cataleya ketika dewasa. Penelitian ini mengenai psikologi karakter dari film Colombiana terutama dalam pengalaman trauma masa kecil, kecemasan dan pertahanan diri yang di alami oleh karakter utama. Oleh karena itu, penelitian ini menggunakan pendekatan psikologi karena tujuan dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan manifestasi dari pengalaman trauma masa kecil, kecemasan, dan pertahanan diri yang di alami oleh Cataleya. Penelitian ini mengungkapkan bahwa pengalaman trauma masa kecil memiliki efek seperti kecemasan. Kecemasan yang di alami pada Cataleya adalah kecemasan moral dan kecemasan realistis. Dan untuk mengurangi atau mengatasi rasa cemas itu, munculah pertahanan diri yang di sebut dengan pemindahan.

English Abstract

Colombiana is a movie directed by Olivier Megaton as a director, an action movies produced by Sony Picture 2011, written by Luc Besson and Robert Carmen. The main character is Cataleya, who witnessed her parents die when she was child. Cataleya’s experience when she was a child affect her behavior until she grows became an adult. Therefore, the writer focuses on how the trauma experience when she was a child influence Cataleya’s behavior when she grows up. This study analyzes character’s psychology in Colombiana movie especially in childhood trauma experience, anxiety and defense mechanism that the main character does. In line with that, the study uses psychology approach because the aim of this study is to describe the manifestation of childhood trauma experience, anxiety of Cataleya also defense mechanism to reduce the anxieties. The study reveals that the childhood trauma experience has an effect such anxiety. The anxieties that happen to Cataleya are moral anxiety and realistic anxiety, also defense mechanism which to reduce her anxiety is displacement.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2016/106/ 051601242
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Kustati
Date Deposited: 15 Mar 2016 14:37
Last Modified: 15 Mar 2016 14:37
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/101962
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item