Adhi, NiNyomanAyuShriSmertini (2015) The Use of Audio-Visual Media for Increasing Students’ Motivation and Attitudes in Learning English in SMP Tri Murti 02 Wagir. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Ada dua faktor penting yang mempengaruhi keberhasilan belajar bahasa asing. Sikap dan faktor motivasi. Untuk meningkatkan motivasi dan sikap siswa, guru memerlukan beberapa strategi untuk diterapkan di kelas. Ada banyak strategi yang digunakan oleh guru untuk mengajar siswa mereka dengan baik, salah satunya adalah penggunaan media. Media audio-visual tidak hanya meningkatkan motivasi guru dan peserta didik, tetapi juga menambahkan kejelasan ke topik yang diajarkan dan membuat belajar lebih menarik. Penulis mengambil siswa kelas delapan di SMP Tri Murti 02 Wagir, karena mereka memiliki motivasi yang rendah. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui bagaimana media audio-visual meningkatkan motivasi dan sikap siswa dalam belajar bahasa Inggris dan untuk menyelidiki perspektif guru tentang penggunaan media audio-visual di kelas di SMP Tri Malang 02 Wagir Malang. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif karena menggambarkan kegiatan kelas dan juga dijelaskan tanggapan guru dan siswa tentang penggunaan media audio-visual dalam mengajar Bahasa Inggris. Berdasarkan temuan tersebut, ditemukan bahwa media audio-visual dapat membuat siswa lebih antusias belajar bahasa Inggris. Audio-visual juga memainkan peran penting dalam proses belajar mengajar. Pertama, media audio-visual membantu dalam proses belajar mengajar. Kedua, itu membuat siswa termotivasi dalam belajar bahasa Inggris. Ketiga, media audio-visual membantu siswa dalam proses belajar mengajar. Terakhir, media audiovisual adalah media yang membuat siswa merasa percaya diri menghadapi proses belajar mengajar. Guru juga mendukung argumen siswa. Respons siswa menunjukkan bahwa mereka memiliki sikap positif dalam belajar bahasa Inggris. Dapat disimpulkan bahwa penggunaan media audio-visual memainkan peran penting dalam mengajar proses pembelajaran untuk meningkatkan motivasi dan sikap siswa. Sarannya adalah, guru harus kreatif dalam memilih strategi dan media untuk mengajar siswa dan siswa juga harus memahami juga, apa strategi dan media yang dapat membuat mereka menikmati belajar dengan pelajaran.
English Abstract
There are two important factors that affect the success of learning foreign language; attitudes and motivation factor. To increase students’ motivation and attitudes, teachers need some strategies to be applied in the class. There are many strategies that are used by teachers to teach their students well, one of which is the use of media. Audio-visual media do not only increase the motivation of the teachers and learners, but also add clarity to the topic taught and make learning more interesting. The writer took the students of eight grade at SMP Tri Murti 02 Wagir, because they have low motivation. This study is conducted to find out how audio-visual media increase students’ motivation and attitudes in learning English and to investigate teacher’s perspectives about the use of audio-visual media in classroom at SMP Tri Murti 02 Wagir Malang. This study uses qualitative approach because it describes the class activities and also described teacher and students’ response about the use of audio-visual media in teaching learning English. Based on the finding, it is found that audio-visual media can make students more enthusiastic to learn English. Audio-visual also play an important role in teaching learning process. First, audio-visual media help in teaching learning process. Second, it makes students motivated in learning English. Third, audio-visual media help the students in teaching learning process. Last, audiovisual media are the media that make the students feel confident to face teaching learning process. Teacher also supports the students’ argument. Students’ responses showed that they have positive attitude in learning English. It can be concluded that the use of audio-visual media play important role in teaching learning process for increasing students’ motivation and attitudes. The suggestion are, the teacher must be creative in choosing the strategies and media to teach the students and the students must understand too, what are the strategies and media that can make them enjoy learning to the lesson.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2015/530/051506659 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Budi Wahyono Wahyono |
Date Deposited: | 29 Sep 2015 08:27 |
Last Modified: | 18 Oct 2021 05:33 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/101743 |
Preview |
Text
NI_NYOMAN-115110101111030.pdf Download (2MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |