As`adi, MuhammadArif (2015) Students’ Motivation On English Language Learning At Islamic Boarding House. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Motivasi adalah keinginan atau keinginan seseorang untuk membuat impian mereka menjadi kenyataan. Kadang-kadang, seorang siswa termotivasi untuk belajar karena dirinya sendiri atau permintaan yang harus ia lakukan. Ketika siswa memiliki motivasi tinggi dalam belajar bahasa Inggris, ia akan belajar keras untuk membuat dirinya memahami tentang apa yang telah dipelajari. Pentingnya motivasi dalam siswa sendiri dapat menjadi faktor yang memengaruhinya dalam proses pembelajaran, termasuk dalam hasil penelitian mereka. Pentingnya bahasa Inggris saat ini menyebabkan seseorang mempelajarinya untuk menghadapi masa depan mereka, termasuk untuk seseorang yang belajar di rumah kos Islam. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki tingkat motivasi siswa untuk belajar bahasa Inggris di rumah kos Islam dan orientasi dominan mereka dalam belajar bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif deskriptif. Subjek yang sedang diselidiki adalah siswa di lembaga kursus bahasa asing. Tingkat kelas dalam kursus ini adalah 3 kelas di tingkat dasar, 1 kelas di tingkat menengah, dan 1 kelas di tingkat lanjut. Semua siswa dalam IFLC ini adalah siswa laki-laki. Data diperoleh dari kuesioner dan wawancara selama penelitian. Hasilnya mengungkapkan bahwa siswa memiliki tingkat motivasi sedang belajar bahasa Inggris. Mean dari skor umum motivasi adalah 85,6 dan menunjukkan bahwa tingkat motivasi siswa moderat karena skornya antara 60 dan 89. Sementara itu, hasil teknik statistik menunjukkan bahwa orientasi integratif adalah 43.2 dan orientasi instrumental adalah 42,5. Ini menunjukkan bahwa ada kesamaan antara orientasi integratif dan instrumental siswa dan peneliti tidak dapat menentukan apakah orientasi dominan adalah orientasi integratif atau instrumental karena skor yang tidak signifikan antara item-item ini. Peneliti menyarankan guru harus meningkatkan motivasi siswa terhadap tingkat tinggi dalam pembelajaran bahasa Inggris. Untuk siswa, mengingat pentingnya bahasa Inggris saat ini, kita harus mencoba belajar lebih dalam termasuk untuk memahami teks tertulis yang banyak hal yang menggunakan bahasa Inggris sebagai panduan penggunaan. Untuk peneliti masa depan, temuan dari penelitian ini akan berguna bagi mereka yang ingin melakukan studi survei, baik di objek yang sama atau yang lain. Ini bisa menjadi titik awal bagi mereka yang ingin melakukan penelitian yang sama karena melalui penelitian ini, telah diketahui sedikit penggambaran motivasi siswa pada pembelajaran bahasa Inggris di rumah asrama.
English Abstract
Motivation is a desire or a wish of someone to make their dream become true. Sometimes, a student is motivated to learn because of himself or a demand which he must do. When the student has a high motivation in learning English, he or she will study hard to make himself or herself understand about what has been learned. The importance of motivation in student himself can be a factor that influence him in learning process, including in their result of study. The importance of English nowadays causes someone to learn it in order to face their future, including for someone who is learning in Islamic Boarding house. This research aims at investigating the motivation level of students toward learning English in Islamic boarding house and their predominant orientation in learning English. This study used descriptive quantitative approach. The subject being investigated was the students in the institution of foreign language course. The class level in this course were 3 classes in basic level, 1 class in intermediate level, and 1 class in advanced level. All of the students in this IFLC were male students. The data were obtained from questionnaire and interview during the research. The result reveals that the students had moderate level of motivation on learning English. The mean from general score of motivation was 85.6 and it showed that the students’ motivation level was moderate because the score was between 60 and 89. Meanwhile, the result of statistical technique showed that integrative orientation was 43.2 and instrumental orientation was 42.5. It showed that there is a similarity between integrative and instrumental orientation of the students and the researcher could not determine whether the predominant orientation is integrative or instrumental orientation because of the insignificant score between these items. The researcher suggests the teacher should increase student’s motivation to high level in English learning. For the student, remembering the importance of English nowadays, we should try to learn in more deeply including to understand the written text which many kinds of thing that use English as the guidance of use. For future researcher, the finding from this research will be useful for them who wants to conduct survey study, whether in the same object or the other. It can be a starting point for them who want to conduct the same research because through this research, it has already been known a little portrayal of student’s motivation on English language learning at Islamic boarding house.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2015/527/051506656 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Budi Wahyono Wahyono |
Date Deposited: | 28 Sep 2015 11:14 |
Last Modified: | 18 Oct 2021 05:31 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/101739 |
Preview |
Text
5.Acknowledgements.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
6.Abstract.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
9.List_of_tables.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
7.Abstrak.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
4.Board_of_Examiner.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
8.Table_of_contens.pdf Download (2MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |