Romadhon, MuhafidYusuf (2015) The Effect Of Motivation Towards The Student Achievement Of SMAN 7 Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Motivasi adalah salah satu faktor penting yang mempengaruhi cara dan hasil dari proses pembelajaran siswa. Siswa dengan motivasi tinggi bisa mendapatkan hasil yang baik dalam studi mereka. Dalam melakukan penelitian ini, peneliti merumuskan dua masalah studi yaitu: (1) Apa tingkat motivasi siswa kelas 3 SMAN 7 Malang dalam belajar bahasa Inggris? (2) Apakah ada korelasi yang signifikan antara motivasi belajar bahasa Inggris dan skor bahasa Inggris pada siswa kelas 3 SMAN 7 Malang? Penelitian ini adalah kuantitatif. Data penelitian ini diperoleh dari kuasifikasi motivasi dan skor bahasa Inggris siswa. Peneliti menggunakan aplikasi SPSS 17.0 untuk memproses data dari kuesioner dan korelasi interval dari Riduwan (2005) untuk mengetahui jenis korelasi apa antara motivasi dan hasil siswa dengan mudah. Peneliti menemukan bahwa korelasi antara motivasi dan skor bahasa Inggris siswa adalah 0,08. Hasilnya milik korelasi yang sangat lemah berdasarkan korelasi interval. Selanjutnya, peneliti juga menemukan bahwa Sig. Nilai 0,153 lebih besar dari Alpha 0,05 yang berarti bahwa tidak ada korelasi yang signifikan dari motivasi terhadap prestasi siswa. Akhirnya, peneliti menyarankan para peneliti berikutnya untuk menggunakan responden dari berbagai tingkatan. Saran lain dari peneliti adalah peneliti berikutnya dapat membuat korelasi motivasi dengan faktor-faktor lain seperti faktor eksternal dari siswa untuk memperkaya penelitian ini.
English Abstract
Motivation is one of the important factors that influence the way and result of student learning procces. Student with high motivation can get a good result in their study. In conducting this study, the researcher formulates two problems of study namely: (1) What is the degree of motivation of the 3rd grade students of SMAN 7 Malang in learning English? (2) Is there any significant correlation between English learning motivation and English score at 3rd grade student of SMAN 7 Malang? This study is quantitative. The data of this study were obtained from motivation questionaire and the students English score. The researcher used SPSS 17.0 application to process the data from the questionaire and interval correlation from Riduwan (2005) to know what kind of correlation between motivation and student outcome easily. The researcher found that the correlation between motivation and students English score is 0,08. The result belongs to very weak correlation based on the interval correlation. Furthermore, the researcher also found that the sig. value 0,153 is bigger than alpha 0,05 which means that there is no significant correlation from motivation towards student achievement. Finally, the researcher suggests next researchers to use the respondents from different levels. Another suggestion from the researcher is next researchers can make a correlation of motivation with other factors such as external factors from the student in order to enrich this study.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2015/448/051506558 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Indah Nurul Afifah |
Date Deposited: | 30 Sep 2015 15:06 |
Last Modified: | 18 Oct 2021 05:41 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/101650 |
Preview |
Text
COVER.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
CHAPTER_1-5_AND_APPENDICES.pdf Download (3MB) | Preview |
Preview |
Text
PREFACE.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
BERITA_ACARA_BIMBINGAN.pdf Download (2MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |