A Study of English Teaching and Learning Strategies Used in God of Study Related to South Korean Culture.

Anjarwati, Fitria (2015) A Study of English Teaching and Learning Strategies Used in God of Study Related to South Korean Culture. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Bahasa Inggris sebagai bahasa internasional menjadi bahasa asing utama yang diajarkan di beberapa negara. EFL yang baik (bahasa Inggris dengan bahasa asing) guru harus dapat mengenali masalah umum dalam mengajar EFL, dan bekerja untuk menemukan solusinya. Oleh karena itu, strategi yang tepat dalam proses belajar mengajar diperlukan. Peneliti melakukan penelitian pada Dewa Study Drama Series yang menunjukkan strategi belajar mengajar dalam sistem pendidikan Korea Selatan untuk sekolah menengah atas pada tahun 2010. Penelitian ini dilakukan untuk menjawab dua masalah: Apa strategi pengajaran dan pembelajaran yang digunakan oleh guru-guru bahasa Inggris dan siswa dalam drama dewa studi?. Bagaimana budaya Korea mempengaruhi strategi pengajaran dan pembelajaran yang digunakan oleh guru bahasa Inggris dan siswa dalam dewa studi drama? Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif di mana data diambil dari dokumentasi Allah dari seri drama studi yang disutradarai oleh Yoo Hyun-k dalam bentuk tindakan dan ucapan atau percakapan karakter. Penelitian ini mengungkapkan bahwa ada 4 strategi pengajaran dan pembelajaran yang digunakan dalam seri Dewa Studi Drama, mereka adalah strategi pengajaran dan pembelajaran ekspositori, strategi penyelidikan pengajaran dan pembelajaran, `meningkatkan kapasitas untuk berpikir` strategi belajar dan belajar dan belajar mengajar. strategi. Di sisi lain, peneliti juga menemukan bahwa strategi belajar mengajar yang paling banyak digunakan dalam drama ini adalah strategi pengajaran dan pembelajaran ekspositori. Sedangkan strategi pengajaran dan pembelajaran yang digunakan dalam drama ini sebagian besar dipengaruhi oleh filosofi Konfusianisme yang memberikan dampak besar dalam budaya Korea dan sistem pendidikan hingga saat ini. Dari hasilnya, peneliti mengharapkan penelitian ini memberikan informasi yang berguna bagi pembaca, mahasiswa, guru, dan peneliti lain yang tertarik dengan strategi pengajaran dan pembelajaran bahasa Inggris. Peneliti juga menyarankan untuk peneliti lebih lanjut untuk menggunakan sampel yang lebih dan lebih baik karena akan bernilai meliputi kelemahan penelitian ini.

English Abstract

English as an international language becomes the main foreign language taught in some countries. Good EFL (English as foreign language) teachers must be able to recognize the common problems in teaching EFL, and work to find the solution. Therefore, appropriate strategies in teaching and learning process are needed. The researcher conducts a research in God of Study drama series which shows teaching and learning strategies occurring in South Korean educational system for senior high school in 2010. This research is conducted to answer two problems: What are the teaching and learning strategies used by English teachers and students in God of Study drama?; How does Korean culture influence the teaching and learning strategies used by English teachers and students in God of Study drama? This research uses qualitative descriptive method in which the data are taken from the documentation of God of Study drama series directed by Yoo Hyun-ki in the form of the characters’ actions and utterances or conversations. This research reveals that there are 4 teaching and learning strategies used in God of Study drama series, they are expository teaching and learning strategy, inquiry teaching and learning strategy, ‘increasing the capacity to think’ teaching and learning strategy, and contextual teaching and learning strategy. On the other hand, the researcher also found that the most teaching and learning strategy used in this drama is expository teaching and learning strategy. Whereas the teaching and learning strategies used in this drama is mostly influenced by Confucianism’s philosophy that gives a big impact in Korean culture and educational system up to nowadays. From the results, the researcher expects that this research gives useful information for the readers, students, teachers, and other researcher who are interested in English teaching and learning strategies. The researcher also suggests for further researchers to use more and better samples since it will be worth covering the weakness of this research.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2015/303/051506433
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 22 Sep 2015 11:21
Last Modified: 18 Oct 2021 05:13
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/101492
[thumbnail of Skripsi_-_Fitria_Anjarwati_-_Pebasis_'11.pdf]
Preview
Text
Skripsi_-_Fitria_Anjarwati_-_Pebasis_'11.pdf

Download (4MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item