The Effectiveness of Teaching Vocabulary Using Vocabulary Video to Improve the Vocabulary of The Fourth Grade Students of SDN Sugiwaras in Academic year 2014).

Pratama, Tri Andi (2015) The Effectiveness of Teaching Vocabulary Using Vocabulary Video to Improve the Vocabulary of The Fourth Grade Students of SDN Sugiwaras in Academic year 2014). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan penulisan skripsi untuk menemukan efektivitas video kosa kata dalam mengajar kosa kata dalam bahasa Inggris di kelas empat SDN Sugiwaras Candi Sidoarjo. Teknik ini dapat meningkatkan kemampuan siswa untuk belajar bahasa target dan membuat mereka menikmati proses belajar mengajar. Teknik ini diharapkan dapat memotivasi siswa untuk lebih aktif. Siswa juga didorong untuk lebih mampu mengingat lebih lama kosa kata dan artinya. Metoda yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode experimen semu dengan menggunakan test-t, untuk menemukan perbedaan yang penting antara tehnik yang terdahulu dengan teknik video kosa kata melalui skor pre-test dan post-test. Hasil dari analisa dalam penelitian ini menunjukkan bahwa mengajar kosa- kata dengan menggunakan video kosa kata sukses. Video kosa kata dapat membuat proses belajar efektif dan dapat memotivasi siswa, sehingga dapat digunakan sebagai suatu metode alternatif dalam mengajar kosa kata berdasarkan pada hasil prestasi tes pada siswa kelas empat SDN Sugiwaras Candi Sidoarjo year 2014. Sekolah seharusnya memberikan kesempatan lebih banyak kepada guru untuk menggunakan video kosa-kata sebagai media pembelajaran kosa-kata bahasa inggris. Penggunaan video tersebut sangat penting karena penulis menemukan perbedaan yang signifikan terhadap penguasaan kosa-kata bahasa inggris pada siswa kelas empat di SDN Sugiwaras, Candi, Sidoarjo pada tahun 2014 sebelum dan sesudah diajarkan dengan menggunakan video kosa-kata.

English Abstract

The purpose of this study is to find out the effectiveness of vocabulary video in teaching English vocabulary at fourth grade at SDN Sugiwaras Candi Sidoarjo. This technique can improve and increase student’s ability to learn the target language and make them enjoy teaching learning process. It supposes to motivate students to learn English actively by using vocabulary video. Students also are encouraged to get long memorizing of the words and their meaning. The method that is used in this study is the quasi experimental method by using t-test, to find out the significant difference between recent technique and vocabulary video technique through the score pre-test and post-test. The result of analysis in the study showed that teaching vocabulary by using vocabulary video is success. Using vocabulary video made process learning effective and made students motivated, so it can be used as an alternative method in teaching vocabulary based on the result of gained post-test students’ achievement at the Fourth Grade of SDN Sugiwaras Candi Sidoarjo year of 2014. The school should give wider opportunity for the teacher to use “Vocabulary Video” as medium on teaching English vocabulary. It is important because this study found significant difference between the mastery of English vocabulary of the fourth grade students of SDN Sugiwaras, Candi Sidoarjo in academic year of 2014 before and after being taught by using vocabulary video.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2015/221/051505229
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 21 Sep 2015 09:41
Last Modified: 18 Oct 2021 02:18
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/101401
[thumbnail of Tri_Andi_P.pdf]
Preview
Text
Tri_Andi_P.pdf

Download (2MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item