The Reflection Of Ernest Hemingway’s Life Experiences In The Main Characters Of Cat In The Rain

Yulyananda, Bramantya (2015) The Reflection Of Ernest Hemingway’s Life Experiences In The Main Characters Of Cat In The Rain. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Cerita pendek adalah media untuk merefleksikan pengalaman pribadi pengarang di masa lampau. Seperti Ernest Hemingway yang menciptakan setiap karakter sebagai refleksi dari pengalaman pribadinya di masa lalu. Penelitian dari cerita pendek Hemingway yang berjudul Cat in the Rain menggunakan pendekatan biografi dan teori mimesis untuk mengidentifikasi tiruan dan realita dari perilaku yang ditunjukkan oleh karakter utama. Melalui teks dan biografi dari pengarang, hubungan antara karakter utama di cerita pendek Cat in the Rain dengan kehidupan pribadi pengarang dapat diketahui dan diidentifikasi. Hasil dari penelitian menunjukkan keahlian Ernest Hemingway dalam memasukkan bagian dari pengalaman pribadinya ke dalam karakter di karyanya. Dalam Cat in the Rain, ia mengungkapkan bahwa karakter dari laki- laki mempunyai beberapa model pemikiran dan karakter dari perempuan mempunyai beberapa keadaan emosi. Karakter dari laki- laki adalah seseorang yang maskulin, mengontrol dari setiap perilaku istrinya, dan mempunyai kepribadian intelektual yang sama dengan lingkungan Hemingway di masa lampau. Karakter dari wanita adalah seseorang yang peduli terhadap makhluk hidup, membutuhkan perhatian dan perlindungan, seseorang yang kesepian, tidak percaya diri dengan penampilannya, merasa dikurung olaeh suaminya, dan merasa tidak ada harapan dengan hidupnya sama dengan perasaan Hemingway di masa lampau.

English Abstract

A short story is a medium to reflect past personal experiences of an author. So as Ernest Hemingway who created every character is a reflection of his past personal experiences. The research of Hemingway’s short story Cat in the Rain used biographical approach and mimetic theory to identify imitation and reality from every behaviour that was shown by the main characters. Through the text and author’s biography, the relation between the main characters in his short story Cat in the Rain with his personal life can be seen and identified. The result of this research shows Ernest Hemingway’s expertise in adding part of his personal experience into the character in his works. In Cat in the Rain, he reveals the man who has some mode of thought and the woman has some emotional state. The man is a masculine person, controlling towards the behaviour of his wife, and having an intelectual personality the same as Hemingway’s environment in the past. Whereas the wife is a person who is mercifull with the living things, needs attention and protection, a lonely person, lack of confidence with her appearance, bounded by her husband, and feels hopeless with her life the same as Hemingway’s feeling in the past.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2015/148/ 051503411
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Kustati
Date Deposited: 15 Sep 2015 09:19
Last Modified: 15 Sep 2015 09:19
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/101319
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item