Riswandi, Diki (2015) EFL Vocabulary Mastery of Senior High School Students of SMAN 7 Malang and Its Relationship to Their Ability in EFL Reading Comprehension. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada hubungan antara kemampuan siswa dalam menguasai kosa kata dan kemampuan meraka dalam membaca secara komprehensif. Penelitian ini telah dilakukan di SMAN 7 Malang. Sampel dalam penelitian ini terdiri dari 30 orang siswa yang dipilih secara systemic sampling technique. Penelitian ini adalah penelitian quantitatif yang menggunakan metode korelasi. Untuk mendapatkan data dalam penelitian ini, peneliti menggunakan tes sebagai instrumen. Tes terdiri dari 20 pertanyaan mengenai kosa kata dan 20 pertanyaan mengenai membaca secara komprehensif. Siswa diminta mengerjakan kedua jenis tes tersebut dalam waktu yang bersamaan. Data yang ada dalam penelitian ini menggunakan data dari nilai para siswa dalam mengerjakan kedua tes tersebut. Adapun formula yang digunakan untuk menghitung data dalam penelitian ini adalah Product Moment Formula. Hasil dari rhitung (ro) adalah 0.79 dan thitung (to) adalah 6.82. Kemudian dengan df 28, kedua hasil tersebut di bandingkan dengan rtable dan ttable dengan signifikan 5% yaitu 0.374 dan 2.048. Ini menunjukan bahwa ro lebih tinggi dari rtable (0.79 > 0.374) dan to lebih tinggi dari ttable (6.82 . 2.048). Karena ro lebih tinggi dari rtable dan to lebih tinggi dari ttable, maka korelasi antara kedua variable tersebut adalah positif dan kuat. Hal ini berarti hipotesa alternatif (Ha) diterima. Kesimpulannya, secara statistik, ada hubungan yang kuat antara kemampuan siswa dalam menguasai kosa kata dan kemampuan meraka dalam membaca secara komprehensif
English Abstract
The present study investigated the correlation between students’ achievement in EFL vocabulary and EFL reading comprehension. The study was done in SMAN 7 Malang. The sample of the research was 30 students which were taken by systematic sampling technique. This study was quantitative research with correlational method. In collecting data, the writer used a test which consists of 20 items of vocabulary test and 20 items of reading comprehension test as the instrument. The students were asked to do the tests of both vocabulary and reading comprehension at the same time. Therefore, the data were in the form of students’ scores from the tests. As the study was correlational method and the data gained was ratio data, thus they were computed statistically by using Pearson Product Moment. The result of coefficient correlation (ro) was 0.79 and tvalue (to) was 6.82. Then by df 28, it was compared with rtable and ttable at 5% significance which is 0.374 and 2.048. It showed that ro was higher than rtable (0.79 > 0.374) and to was higher than ttable (6.82 > 2.048). Since ro was higher than rtable and ‘to’ was also higher than ttable; therefore the correlation was positive and strong. These mean that the alternative hypothesis (Ha) was accepted and null hypothesis (Ho) was rejected. Therefore, there was statistically significant correlation between students’ mastery in EFL vocabulary and their EFL reading comprehension.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FBS/2015/137/051503038 |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Budi Wahyono Wahyono |
Date Deposited: | 07 May 2015 11:59 |
Last Modified: | 18 Oct 2021 03:59 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/101307 |
Preview |
Text
COVER.pdf Download (2MB) | Preview |
Preview |
Text
Appendix.pdf Download (4MB) | Preview |
Preview |
Text
SKRIPSI.pdf Download (3MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |