The Struggle Of Homosexual Against Discrimination Of The Main Character In The Milk Movie

Maslivefa, Maharani (2014) The Struggle Of Homosexual Against Discrimination Of The Main Character In The Milk Movie. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Milk adalah salah satu film biografi Amerika yang memiliki hubungan dengan sejarah Amerika yang menunjukkan diskriminasi homoseksual di era tersebut. Di era 1970-an terdapat banyak gerakan termasuk tentang gender seperti kelompok lesbian feminis dan gay. Sejarah menunjukkan bahwa homoseksual telah didiskriminasikan. Homoseksual sering diasumsikan sebagai produk dari lingkungan yang tidak sehat karena penyimpangan seksual mereka, itulah sebabnya mereka mendapatkan diskriminasi dari masyarakat. Stereotip buruk dari masyarakat membuat homoseksual memiliki keterbatasan pendudukan juga dalam politik. Karena masalah ini Harvey sebagai homoseksual memutuskan untuk memperjuangkan hak-hak untuk kaum homoseksual. Pendekatan queer yang menekankan pada diskriminasi gender diterapkan dalam penelitian ini. Teori ini menjelaskan tentang kritik dari hubungan antara representasi dari jenis kelamin yang sama, kekuasaan politik seksualitas dan sosial. Teori queer telah diklaim dan terbukti bahwa itu adalah bidang di mana analis mungkin produktif mengeksplorasi bahwa politik dan orang-orang yang diidentifikasi dalam hal seksualitas. Hasil penelitian menunjukkan bahwa melalui politik Harvey dapat memeprjuangkan hak-hak kaum homoseksual terutama di masyarakat, dan sebagai politisi. Gerakan politik Gay dan lesbian menekankan kepada politik etnis dan ras minoritas. Sebagai seorang homoseksual ia dapat dianggap sebagai salah satu yang mendukung gerakan homoseksual karena sebagai supervisor yang berjuang keras untuk hak, terutama di San Francisco. Untuk penelitian lebih lanjut, disarankan untuk menggunakan pendekatan historis karena Milk yang bersetting di era tahun 1970-an banyak muncul gerakan termasuk gerakan gender yang dapat dijelaskan secara historis.

English Abstract

Milk is one of American biographical films which has a relationship with the history of America that points out the discrimination of homosexual in that era. In the 1970’s era there are lots of movements include gender movement like feminist and gay or lesbian group. History also shows that homosexuals have been discriminated. Homosexuals often assumed as a product of sick environment because of their sexual deviance, that is why they get discriminations from society. Bad stereotype from society makes homosexuals have a limitation of occupation also in politics. Because of this problem Harvey as a homosexual decided to struggle the rights for homosexuals. Queer approach which stressed on gender discrimination is applied in this study. This theory describes about critics of the relation between representations of same sex, political power of sexuality and social. Queer theory has been claimed and proved that it is the field in which analysts might productively explore that politics and people are identified in terms of sexualities. The result of the research shows that through politics Harvey can fight for the rights of homosexuals especially in the society, and as a politician. Gay and lesbian political movement are stressed to ethnic politics and race minorities. As a homosexual he can be considered as one who supports the movement for homosexual because as a supervisor which struggle hard for the rights especially in San Francisco. For further researches, it is recommended to use historical approach. Since Milk which set in the 1970’s era that there are many movements appears includes gender movement that can be explained historically.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2014/111/051400877
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Hasbi
Date Deposited: 13 Feb 2014 08:38
Last Modified: 18 Oct 2021 05:43
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/100794
[thumbnail of SKRIPSI_MAHARANI_MASLIVEFA_(0811113123).pdf]
Preview
Text
SKRIPSI_MAHARANI_MASLIVEFA_(0811113123).pdf

Download (4MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item