Multilevel Marketing Method to Increase Sales Volume (Case Study on the General Tobacco Company in Libya)

Mohammad, Mohammad Abdelkadr (2013) Multilevel Marketing Method to Increase Sales Volume (Case Study on the General Tobacco Company in Libya). Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Sejak 1997 krisis ekonomi menabrak sebagian besar negara di Asia. M Negara-negara berkembang dan berkembang, seperti Korea Selatan dan Malaysia telah mengalaminya, tetapi negara saat ini telah terlepas dari krisis ekonomi yang telah menyapunya. Dan Indonesia sendiri masih sulit untuk melarikan diri dari ekonomi krisis, kondisi politik di negara ini belum stabil. Dalam keadaan yang tidak pasti, tampaknya omset penjualan bisnis MLM (Multi Level Marketing) tidak banyak dipengaruhi oleh krisis ekonomi, pergantian lebih banyak hari semakin meningkat. Sejauh ini adalah perusahaan MLM yang merevisi target penjualan tahunannya. Batas-batas organisasi dan sosial antara tenaga penjualan dan pelanggan jelas dan jangka waktu interaksi IR atau transaksi belaka relatif singkat. Sebaliknya, orang-orang penjualan kontemporer dihadapkan dengan ekspektasi yang diperpanjang mengenai kinerja IR. Organisasi penjualan semakin banyak bertanggung jawab atas berbagai aspek pembentukan, pengembangan dan pemeliharaan hubungan pelanggan jangka panjang. Selain itu, tenaga penjualan diharapkan menjadi warga negara olahraga yang baik dan loyal dalam kaitannya dengan sesama pekerja. Pemasaran adalah filosofi yang mengarah pada proses dimana organisasi, kelompok dan individu memperoleh apa yang Anda butuhkan dan inginkan dengan mengidentifikasi nilai, menyediakannya, mengkomunikasikannya dan mengirimkannya ke Rs. Konsep inti pemasaran adalah kebutuhan, keinginan, dan nilai-nilai pelanggan. produk, pertukaran, komunikasi dan hubungan. Pemasaran secara strategis berkaitan dengan arah dan ruang lingkup kegiatan jangka panjang yang dilakukan oleh organisasi untuk mendapatkan keunggulan kompetitif. Organisasi menerapkan sumber dayanya dalam lingkungan yang berubah untuk memenuhi kebutuhan pelanggan sambil memenuhi ekspektasi pemangku kepentingan. Pemerintah Libya berusaha untuk menghindari serasi Perang Saudara Libya dengan mengembalikan uang publik dan menciptakan rencana strategis yang mendukung untuk memulihkan tingkat kinerja perusahaan publik meskipun masih membutuhkan lebih banyak pengalaman. Itulah sebabnya, MLM sebagai metode pemasaran strtegik akan meningkatkan perusahaan untuk meningkatkan pendapatan IR dan keuntungan melalui pasar Libya.

English Abstract

Since 1997 economic crisis struck most countries in Asia . M any developing and developed countries, such as South Korea and Malaysia have experienced it, but current state has been detached from economic crisis that had swept over her. And Indonesia itself is still difficult to escape crisis economy, given condition of politics in country is not yet stable. In such uncertain circumstances, it appears that MLM (Multi Level Marketing) business sales turnover is not much affected by economic crisis, more days turnover is increasing. To extent that re are MLM companies that revise its annual sales target. Organizational and social boundaries between sales person and customers were clear and time span of ir interaction or mere transaction was relatively short. In contrast, contemporary sales people are faced with extended expectations concerning ir performance. Sales organizations are more and more often responsible for various aspects of establishment, development and maintenance of long-term customer relationships. In addition, sales people are expected to be good sports and loyal citizens of organization in relation to ir fellow workers. Marketing is a philosophy that leads to process by which organizations, groups and individuals obtain what y need and want by identifying value, providing it, communicating it and delivering it to o rs. core concepts of marketing are customers` needs, wants and values; products, exchange, communications and relationships. Marketing is strategically concerned with direction and scope of long-term activities performed by organization to obtain a competitive advantage. organization applies its resources within a changing environment to satisfy customer needs while meeting stakeholder expectations. Libyan government tried to avoid consquences of libyan civil war by refunding public sector and creating supportive strategic plans to restore performance level of public companies even though it still need more experince. Thats why , MLM as strtegic marketing method will enhance firms to increase ir revenues and gains through libyan market .

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/658.872 096 12/ALM/m/041307530
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing
Divisions: S2/S3 > Magister Administrasi Bisnis, Fakultas Ilmu Administrasi
Depositing User: Endro Setyobudi
Date Deposited: 03 Feb 2014 16:24
Last Modified: 04 Mar 2022 08:56
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/160036
[thumbnail of M. Abdelkadr M.pdf]
Preview
Text
M. Abdelkadr M.pdf

Download (1MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item