Bilgate, Alifan and Wawan Sobari, and Novy Setia Yunas, (2022) Media Sosial Sebagai Sarana Marketing Politik Digital (Studi Kasus Praktik Marketing Pada Akun Instagram @Aniesbaswedan). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini hadir untuk melihat kinerja marketing politik dalam ranah digital. Peneliti melihat bahwa praktik marketing politik ini dapat dilakukan pada dunia digital melalui Instagram Anies Baswedan pada kaca mata digital. Penelitian ini menggunakan metode studi kasus yang berbasis daring. Hasil penelitian ini adalah implikasi akademis dari marketing politik bauran dan Comprehensif Political marketing yang akan memperkuat digital marketing politik menurut Newman. Transformasi marketing politik digital ini terjadi ketika aktor politik menggunakan media sosial untuk menunjang praktik marketing politik yang dilakukannya. Kegiatan tersebut berbeda dengan kondisi teori yang menggunakan cara konvensional. Penelitian ini juga menjelaskan bahwa penerapan marketing politik dengan mix method dapat berjalan lebih efektif. Maka dari itu, perlu penelitian lebih lanjut mengenai jangkauan dan batasan dari marketing politk digital.
English Abstract
This research is here to see the performance of political marketing in the digital realm. Researchers see that this political marketing practice can be carried out in the digital world through Anies Baswedan's Instagram on digital glasses. This research uses an online-based case study method. The results of this study are the academic implications of mixed political marketing and comprehensive political marketing which will strengthen political digital marketing according to Newman. This digital political marketing transformation occurs when political actors use social media to support their political marketing practices. This activity is different from the theoretical conditions that use conventional methods. This study also explains that the application of political marketing with a mix method can run more effectively. Therefore, further research is needed regarding the reach and limits of digital political marketing
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522110026 |
Uncontrolled Keywords: | Marketing Politik, Digital, Aktor politik, Political Marketing, Digital, Political Actors |
Subjects: | 300 Social sciences > 327 International relations |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Hubungan Internasional |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 10 Aug 2023 01:36 |
Last Modified: | 10 Aug 2023 01:36 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/202367 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Alifan Bilgate.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (3MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |