Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Mahasiswa Fakultas Peternakan Universitas Brawijaya Malang Dalam Pembelian Produk Sosis Kanzler

Maha, Evanggeliska Maharani and Dr. Eko Nugroho, S.Pt., M.Sc (2024) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Mahasiswa Fakultas Peternakan Universitas Brawijaya Malang Dalam Pembelian Produk Sosis Kanzler. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Sosis merupakan salah satu makanan olahan hasil peternakan yang banyak digemari masyarakat terlebih mahasiswa karena mudah untuk diolah dan dinikmati. Mahasiswa yang sebagian besar jauh dari orang tua untuk berkuliah tentunya akan mencari makanan cepat saji yang memiliki harga yang terjangkau, mudah didapatkan, sifatnya tahan lama serta memiliki gizi dan nurtisi yang baik. Sosis Kanzler merupakan sosis khas Jerman yang sedang populer dikalangan masyarakat karena terbuat dari daging berkualitas premium dengan ukuran yang lebih besar dibandingkan dengan brand sosis lain. Penelitian ini dilaksanakan di Fakultas Peternakan Universitas Brawijaya, Kecamatan Lowokwaru, Kota Malang pada bulan September - November 2023. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui karakteristik konsumen sosis Kanzler di Fakultas Peternakan Universitas Brawijaya dan untuk mengetahui faktor-faktor yang mempengaruhi mahasiswa Fakultas Peternakan Universitas Brawijaya dalam pembelian sosis Kanzler. Responden penelitian sebanyak 300 mahasiswa yang didapatkan dari 10% total mahasiswa Fakultas dengan metode sampel acak (random sampling). Penelitian ini menggunakan data primer yang diperoleh dari pengisian kuesioner yang disebar melalui google form. Data yang diperoleh selanjutnya dianalisis menggunakan analisis regresi dengan bantuan Ms. Excel.

English Abstract

Kanzler sausage is a livestock product that is currently popular among the public and made from premium quality meat. This research aims to determine the characteristics of Kanzler sausage consumers at the Faculty of Animal Science, University of Brawijaya Malang and to determine the factors that influence students at the Faculty of Animal Science, Brawijaya University in purchasing Kanzler sausages. This research was conducted at the Faculty of Animal Science, University of Brawijaya Malang from September to November 2023. Data were collected using a google-form questionnaire for 300 respondents. Data were analyzed using multiple regression using Microsoft Excel. The validity and reliability test results have r count > r table (0,1133) and Cronbach's Alpha value > 0.60. The results of multiple regression analysis show that the taste, price, family/friends and location/place of residence have a significant influence on purchasing Kanzler Sausage. The coefficient of determination percentage is 33.2%. This research concludes that the majority of Kanzler Sausage consumers at the Faculty of Animal Science, University of Brawijaya Malang are female students aged 21 years old class of 2020 and the majority have pocket money of IDR 1,000,000 - IDR 2,000,000 per month. Kanzler Sausage purchases are made predominantly offline, namely 3-5 times a month with less than 5 pcs in one purchase and the most frequently purchased variant is Kanzler Singles 65 gram Sausage and the factors that influence students of the Faculty of Animal Science, University of Brawijaya Malang in purchasing Kanzler Sausage products are taste factors, price, family/friends and location/place of residence, while variables that have no effect on purchasing Kanzler Sausage products are age, education, income, packaging, durability, and promotion.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0524050344
Uncontrolled Keywords: Kanzler sausage; purchasing; consumer characteristics
Divisions: Fakultas Peternakan > Peternakan
Depositing User: Unnamed user with username nova
Date Deposited: 07 Jun 2024 06:57
Last Modified: 07 Jun 2024 06:57
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/219894
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Evanggeliska Maharani Maha.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Actions (login required)

View Item View Item