K-aljabar yang dibangun dari Himpunan Bilangan Bulat Modulo n

Pratama, Herlina Ayu and Dr. Vira Hari Krisnawati,, S.Si., M.Sc. (2024) K-aljabar yang dibangun dari Himpunan Bilangan Bulat Modulo n. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

K-aljabar merupakan struktur aljabar yang dibentuk dari grup dengan satu operasi biner dimana setiap elemen yang bukan identitas tidak semuanya berorde dua dan memenuhi beberapa aksioma. Konsep K-aljabar hampir sama dengan konsep dalam grup. Jika dalam grup terdapat homomorfisma grup, maka dalam K-aljabar terdapat K-homomorfisma. K-aljabar dapat dibangun oleh suatu grup . Pada skripsi ini dibahas mengenai sifat-sifat K-aljabar, K-homomorfisma, B-aljabar, dan juga membahas K-aljabar yang dibangun dari himpunan semua bilangan bulat modulo yang dilengkapi dengan operasi penjumlahan.

English Abstract

K-algebra is an algebraic structure formed from a group with one binary operation in which each of non- identity in which all of its element are not order two and fulfills several axioms. The concept of K-algebra is similar to the concept in group. If in a group there is a group homomorphism, then in K-algebra there is a K-homomorphism. K-algebras can be constructed by a group . This final project discusses about properties of K-algebras, K-homomorphism, B-algebras, and also discusses K-algebras which is generated from the set of all integers modulo equipped with the addition operation.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0524090013
Uncontrolled Keywords: K-aljabar, K-homomorfisma, B-aljabar, grup, homomorfisma grup.
Divisions: Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam > Matematika
Depositing User: Unnamed user with username nova
Date Deposited: 26 Mar 2024 04:13
Last Modified: 26 Mar 2024 04:13
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/217611
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Herlina Ayu Pratama.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Actions (login required)

View Item View Item