Adinugraha, Muhammad Fajri and Noval Adib,, SE., M.Si., Ph.D., Ak. (2022) The Impact Of Audit Fee And Social Incentive On Self Efficacy Beliefs Towards Auditor’s Objectivity. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Untuk menjadi seorang Akuntan yang menerapkan norma dan sikap profesionalitas dengan benar, sangat penting bagi Akuntan untuk mempelajari standar Akuntansi yang telah ditetapkan oleh Ikatan Akuntan internasional maupun dalam negeri. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh yang diberikan oleh fee audit dan insentif sosial dalam keyakinan efikasi diri terhadap objektivitas auditor di setiap auditor yang berdomisili di kota Surabaya. Penelitian ini merupakan penelitian survey dengan menggunakan pendekatan penelitian kuantitatif. Target responden dalam penelitian ini terdiri dari 99 Akuntan yang berdomisili di kota Surabaya. Dalam penelitian ini, data dianalisis menggunakan aplikasi Smart PLS. Hasil yang didapatkan adalah fee audit dan fee audit yang sudah di perlemah dengan keyakinan efikasi diri tidak berpengaruh signifikan terhadap objektivitas auditor. Sedangkan insentif sosial , keyakinan efikasi diri dan insentif sosial yang sudah di perlemah dengan keyakinan efikasi diri berpengaruh signifikan terhadap objektivitas auditor.
English Abstract
In order to become an accountant who applies professional norms and attitudes correctly, it is very important for accountants to learn the accounting standards that have been set by the international and domestic Association of Accountants. This study aims to determine the impact of audit fee and social incentive on self-efficacy beliefs towards auditor’s objectivity in each auditor domiciled in Surabaya city. This research is survey research using a quantitative research approach. The target respondents in this study consisted of 99 accountants domiciled in Surabaya city. In this study, the data were analyzed using the Smart PLS application. The results obtained in this study are audit fees and audit fees weakened by self-efficacy beliefs have no significant impact on auditor objectivity. while social incentives ,self-efficacy beliefs and social incentives weakened by self-efficacy beliefs have a significant impact on auditor objectivity.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | :0523020388 |
Uncontrolled Keywords: | Akuntan, Fee Audit, Insentif Sosial, Keyakinan Efikasi Diri, Objektivitas Audit |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 657 Accounting |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Akuntansi |
Depositing User: | Unnamed user with username nova |
Date Deposited: | 27 Dec 2023 03:00 |
Last Modified: | 27 Dec 2023 03:00 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/205550 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Muhammad Fajri Adinugraha.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2025. Download (2MB) |
Actions (login required)
View Item |