An Analysis Of Factors Influencing The Preference Of Muslim Millennials To Choose Islamic Banking Products And Services (A Case Study: East Java)

Komalasari, Salsabila Isfa Ayu and Ajeng Kartika Galuh, (2022) An Analysis Of Factors Influencing The Preference Of Muslim Millennials To Choose Islamic Banking Products And Services (A Case Study: East Java). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor faktor yang mempengaruhi preferensi generasi milenial muslim memilih produk dan layanan perbankan syariah. Variabel Independen yang digunakan adalah Keuntungan, pengetahuan, peligiusitas, dan teknologi. Jenis penelitian ini adalah penelitian kuantitatif deskriptif. Populasi dalm peneitian ini adalah generasi milenial muslim di Jawa Timur. Metode pengumpulan data dilakukan melalui kuesioner dengan 100 responden. Metode analisis data yang digunakan adalah uji reabilitas dan validatas, uji asumsi klasik, uji hipotetsis melalui uji regresi linear berganda dengan uji koefisien determinasi serta uji T dan uji F. Hasil penenelitian menunjukkan bahwa variabel keuntungan dan religiusitas berpengaruh terhadap preferensi generasi milenial muslim dalam memilih produk dan layanan perbankan syariah, sedangkan variabel pengetahuan dan teknologi tidak berpengaruh terhadap preferensi generasi milenial muslim memilih produk dan layanan perbankan syariah

English Abstract

This research is aimed to analyze factors influencing muslim millennial prefrences in choosing product and service sharia banking. The independen variables in this research are advantages, knowledge, religiosity and technology. This research is descriptive qualitative research, with muslim millennial in Eest Java as the population. The data are taken directly by questionnaire from one hundred respondent. Data analysis using reliability test, validality test and classical assumption test and then multiple linear regression, T test dan F test was employed to evaluated the data. The result show that the advantage and religiosity had a significant effect on the muslim millennial preferences in choosing product and service sharia banking, while the knoweledge and Technology had no effect on on the muslim millennial preference in choosing product and service sharia banking.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: :0522020333
Uncontrolled Keywords: Milenial, Keuntungan, Pengetahuan, Religusitas, Teknologi, Millennials, Advantages, Knowledge, Religiousity, Technology
Subjects: 300 Social sciences > 330 Economics
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Ilmu Ekonomi
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 13 Mar 2023 02:18
Last Modified: 13 Mar 2023 02:18
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/197489
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Salsabila Isfa Ayu Komalasari.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2024.

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item