Kartika, Aisha Karunia and Raditha Dwi Vata Hapsari, , SE., MM.Ph.d (2022) The Effect Of Entrepreneurial Marketing On Social Enterprises’ Innovative Performance In Indonesia. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Wirausahawan sosial telah menghadapi banyak tantangan, terutama dalam menghadapi isu-isu yang belakangan muncul akibat dampak COVID-19. Pada Maret 2020, Indonesia memiliki 26,8 juta orang menganggur. Kewirausahaan sosial dipandang sebagai solusi untuk mengurangi pengangguran dan kemiskinan. Hal ini karena kewirausahaan sosial menawarkan manfaat lebih dari sekedar penciptaan lapangan kerja. Perusahaan sosial dapat menggunakan pemasaran kewirausahaan untuk mencapai kinerja inovatif tingkat tinggi dengan melakukan operasi pemasaran dengan cara yang kreatif. Hubungan antara pemasaran kewirausahaan dan kinerja inovatif diselidiki dalam penelitian ini menggunakan kuesioner terstruktur dan data yang dikumpulkan dari pemilik dan manajer dari 40 perusahaan sosial di Indonesia. Software SPSS kemudian digunakan untuk memeriksa kumpulan data yang diperoleh. Menurut temuan, sifat pemasaran kewirausahaan dari opportunity focused (Sig: 0.006), innovation oriented (Sig: 0.021), dan resource leveraging (Sig: 0.032), semuanya secara substansial terkait dengan kinerja inovatif. Ini menunjukkan bahwa perusahaan sosial peduli dengan keberlanjutan jangka panjang dengan melestarikan sumber daya mereka sementara juga menjadi inventif dalam upaya mereka untuk meningkatkan kinerja mereka. Menggunakan taktik pemasaran kewirausahaan, perusahaan sosial di Indonesia dapat berinovasi secara efektif. Namun, studi lebih lanjut dengan pandangan yang lebih luas tentang wirausahawan sosial direkomendasikan
English Abstract
Social entrepreneurs have gained experience, particularly in coping with issues that have recently arisen as a result of the impact of COVID-19. In March 2020, Indonesia had 26.8 million unemployed individuals. Social entrepreneurship is seen as a solution to reducing unemployment and poverty. This is because social entrepreneurship offers more benefits than just job creation. To assist, social companies might use entrepreneurial marketing to achieve a high level of innovative performance by carrying out marketing operations in a creative manner. The link between entrepreneurial marketing and innovative performance is investigated in this study utilizing structured questionnaires and data collected from the owners and managers of 40 social companies in Indonesia. SPSS software was then used to examine the acquired data sets. According to the findings, the entrepreneurial marketing traits of opportunity focused (Sig: 0.006), innovation oriented (Sig: 0.021), and resource leveraging (Sig: 0.032) are all substantially related with innovative performance. This demonstrates that social companies are concerned with long-term sustainability by preserving their resources while also being inventive in their efforts to improve their performance.Using entrepreneurial marketing tactics, social firms in Indonesia may effectively innovate. However, more study with a broader view of social entrepreneurs is recommended
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522020060 |
Uncontrolled Keywords: | pemasaran kewirausahaan, kinerja inovatif, entrepreneurial marketing, innovative performance |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 04 Nov 2022 03:35 |
Last Modified: | 04 Nov 2022 03:35 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/196116 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Aisha Karunia Kartika.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (1MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |