The Effect Of Youtube Advertising On Consumer Purchase Decision Of Happy Meal Products (A Study Using Epic Model)

Hartono, Salman Alfarizi Fanda and Nadiyah Hirfiyana Rosita,, SE MM., CMA (2021) The Effect Of Youtube Advertising On Consumer Purchase Decision Of Happy Meal Products (A Study Using Epic Model). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Internet sama sekali berbeda dari media tradisional lainnya. Komunikasi Pemasaran dibutuhkan oleh setiap organisasi bisnis karena Komunikasi pemasaran adalah sarana yang digunakan perusahaan untuk menginformasikan, membujuk, dan mengingatkan konsumen secara langsung atau tidak langsung tentang produk dan merek yang mereka jual. Salah satu mode utama komunikasi pemasaran adalah periklanan. YouTube sebagai salah satu media sosial dimana orang atau merek dapat mengalami berbagai tingkat keterikatan dengan video, mulai dari tontonan santai untuk berbagi video untuk menjaga hubungan sosial. YouTube memiliki fitur yaitu layanan iklan YouTube. Layanan iklan YouTube adalah salah satu fitur periklanan yang dapat diiklankan langsung oleh para pebisnis. Mengetahui pesatnya perkembangan periklanan di media sosial khususnya YouTube. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh antara YouTube Advertising dan Epic Model terhadap Keputusan Pembelian. Besar sampel penelitian ini menggunakan 150 responden. Penelitian ini menggunakan data primer yang dikumpulkan dengan menggunakan teknik survei dari orang-orang yang menonton tentang iklan Happy Meals YouTube dan membeli produk setelah melihatnya. Temuan penelitian ini menunjukkan bahwa empati, persuasi, dampak, komunikasi, dan periklanan berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian.

English Abstract

The Internet is completely different from other traditional media. Marketing Communication is needed by every business organization because Marketing communications are the means by which firms attempt to inform, persuade, and remind consumers directly or indirectly about the products and brands they sell. One of marketing communication major modes are advertising. YouTube as one of the social media where people or brand can experience varying degrees of engagement with videos, ranging from casual viewing to sharing videos to maintain social relationships. YouTube have a feature that is YouTube ads service. YouTube ads service is a feature of advertising that can advertise directly by businesspeople. Knowing the rapid development of advertising in social media, especially YouTube. This study aims to finding out the effect between YouTube Advertising and Epic Model on Purchase Decision. The Sample size of this research used 150 respondents. This research used primary data collected using a survey technique from people who watch about Happy Meals YouTube advertising and buy the product afterwards. The findings of this study show that empathy, persuasion, impact, communication, and advertising have a significant influence on the purchase decision.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0520020018
Uncontrolled Keywords: Advertising, EPIC Model, YouTube, Purchase Decision,
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 13 Sep 2022 01:41
Last Modified: 03 Oct 2024 08:12
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/194162
[thumbnail of Salman Alfarizi Fanda Hartono.pdf] Text
Salman Alfarizi Fanda Hartono.pdf

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item